پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۴۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 12155
  • تهران شهر امنی است؟
    تهران شهر امنی است؟

    اجرای طرح شهر امن در منطقه ١٩

    به گزارش برزن نیوز به  نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١٩، علی توکلی شهردار منطقه با اعلام اینکه این طرح با هدف امنیت بخشی به شهروندان بویژه بانوان برای حضور در شهر صورت می گیرد، گفت: در همین راستا تاکنون ۳۰ نقطه طی تشکیل شوراهای اجرایی و کسب نظر از معتمدین و شهروندان بخصوص بانوان شناسایی شده است.
    او با اشاره به فاکتورهای کالبدی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرد، افزود: تاریکی، ازدحام و یا خلوتی بیش از حد و عدم دسترسی به وسیله نقلیه عمومی، فرم، فضا و آلودگی دیداری از جمله شاخص های مورد ارزیابی در این طرح هستند.
    ضمن اینکه طی این طرح کیفیت و امنیت پیاده‌روها، رویت‌پذیری مکان، ایجاد نظارت اجتماعی و تنوع کاربری و فعالیت‌ها نیز بررسی می شود.
    توکلی با تاکید بر اینکه ارتقای امنیت با مشارکت شهروندان محقق می شود بیان کرد: در این طرح طی مراحل تسهیلگری از شهروندان و اهالی محلات بویژه بانوان نظرسنجی می‌شود که برای دریافت خدمات اولیه در محلات در چه مکان‌هایی احساس ناامنی می‌کنند.
    همچنین ضمن تعامل با نمایندگان ومعتمدین محله، NGO ها و دفاتر توسعه محلی، متخصصین حوزه های شهری برای استخراج و تعیین نقاط ناامن و بی دفاع در نقشه، پیرامون معضلات محله و شناسایی گروه های ذینفع ایده پردازی و گفتگو و در نهایت نیز اقدامات اجرایی در حوزه کالبدی برای رفع مشکلات و تامین امنیت زنان اجرایی خواهد شد.
    به گفته این مسئول نقاط بی دفاع شناسایی شده پس از غربالگری و تایید نهایی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *