شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۱۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 6816
  • احصاء اماکن مناسب‌سازی نشده شهری در دستور کار
    احصاء اماکن مناسب‌سازی نشده شهری در دستور کار

    احصاء اماکن مناسب‌سازی نشده شهری در دستور کار

    هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و جمعی از نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف عضو ستاد برگزار شد.

    وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیاست ما در سازمان گسترش آسایشگاه یا مراکز نگهداری از معلولان نیست، گفت: هدف ما استقلال معلولان است بطوری که یک فرد دارای معلولیت بتواند مستقل و در رفاه و در بستر جامعه با خانواده زندگی کند.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور بر احصاء اماکن مناسب‌سازی نشده شهری به واسطه مکانیزمی دقیق و کارآمد تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم فیلدی در سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ مبنی بر گزارش اماکن مناسب‌سازی نشده باز شود تا با گزارش مردمی بتوانیم به آمار دقیق و جامعی دست پیدا کنیم.

    در ادامه این مراسم ۱۵ مصوبه مطرح شد و اعضاء ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور به ارائه گزارش پرداختند؛ این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی در گزارش خود از انتشار کتاب «بازنگری مجموعه مقررات ملی شهرسازی ساختمان» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

    به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ همچنین گزارشی از وضعیت مناسب‌سازی فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌های سطح کشور ارائه شد که مقرر گردید از سوی وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی پیگیری شود؛ مناسب‌سازی ۵۵۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، حضور شهرداری‌ها در شورای عالی استان‌ها برای اجرای مناسب‌سازی شهری از دیگر مصوبات هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور بود.

    یادآوری می‌شود؛ در این جلسه پیشنهاد شد نهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برای اثربخشی و ثمردهی بیشتر با حضور وزیر کشور، رئیس نظام مهندسی و شهردار تهران در وزارت کشور برگزار شود.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *