پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۱۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 6711
  • اخطار جدی به اداره کل راه و شهرسازی در تعیین تکلیف طرح جامع شهری و کنارگذاشتن امضاهای طلایی

    اخطار جدی به اداره کل راه و شهرسازی در تعیین تکلیف طرح جامع شهری و کنارگذاشتن امضاهای طلایی

    قاضی حقدادی معاون دادستان و رییس کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد:

    چرا پس از گذشت سه سال از تصویب طرح جامع که تنها سه ماه مهلت برای تدوین و تصویب اسناد بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم را به اداره کل راه و شهرسازی اعطاء نموده گذشته و  ایرادات طرح جامع مشهد رفع نشده و در طول مدت زمان دو سالی که دادسرای ویژه شهرسازی تاسیس شده طرح جامع مشهد همچنان تکمیل نشده و ایرادات آن باقی است.

    رفع ایرادات این طرح،دغدغه همه دستگاه‌‌هاست بنابراین همین‌جا تکلیف می‌کنم که پیش از آنکه دستگاه قضا ورود جدی به این قضیه کند اداره کل راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهد والا ورود دستگاه قضایی ورودی جدی و قاطع خواهدبود.

    اشتغال همزمان اعضای شوراهای روستا و دهیاران به شغل مشاور املاک فسادزاست و طبق ماده ۸ آیین نامه انضباطی کار دهیاران رفتار خلاف شئون شغلی محسوب می شود که متاسفانه استانداری ورودی به آن نداشته است.

    پیشگیری از وقوع تخلف،جرم و زائل کردن بسترهای فساد جزء وظایف اولیه و ذاتی تمامی دستگاههاست.

    پرسش اینجاست که چرا پیشگیری لازم در این زمینه ها صورت نگرفته و درنتیجه دستگاه قضا باید وارد عمل شود؟ و برای جبران وظایف و کاهلی‌ دیگر دستگاه‌ها در این زمینه ها  ورود جزئی و  تصدی گرایانه کند.

    ورود دستگاه قضا به اعمال تصدی گرانه و نظم دهی به وظایف و تکالیف قانونی آن دستگاه و نهاد نشانه بی کفایتی برخی از مسئولین است.

    باصدور بخشنامه و دستورالعمل به تنهایی نمی توان ساماندهی انجام اگر قرار بود با بخشنامه این اتفاق بیفتد امروز دستگاه قضایی نیازی به تذکر و یادآوری تکالیف به دستگاهها نداشت. در نتیجه  اینها زمانی خوب است که به همراه اقدام و عمل  مستمر و نظام مند باشد.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *