چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 13991
  • از کوچک ترین تخلفی در نظام مهندسی چشم پوشی نمی کنیم
    از کوچک ترین تخلفی در نظام مهندسی چشم پوشی نمی کنیم

    از کوچک ترین تخلفی در نظام مهندسی چشم پوشی نمی کنیم

    خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه هیئت اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی و هیئت شورای مرکزی برای برگزاری انتخابات نظام مهندسی، تاکنون جلسات متعددی را برای جلوگیری از تخلف برگزار کرده است، گفت: تمامی موارد لازم برای ثبت نام متقاضیان در این انتخابات بررسی شده تا مشکل و یا تخلفی در طول برگزاری این انتخابات صورت نگیرد.

    او با بیان اینکه این دوره از انتخابات یک تفاوت بسیار مهمی با دوره‌های بعدی دارد، گفت: در این دوره ما سعی کرده ایم شفافیت را در دستور کار خود قرار دهیم و این موضوع برای ما در اولویت است به طوری که به هیچ عنوان از کوچک ترین تخلف و یا اشتباهی در بخش نظام مهندسی چشم پوشی نمی‌کنیم.

    محبت خواه بیان کرد: تمامی موارد از جمله استعلام ۴ گانه در این بخش را هیئت اجرایی در این زمینه به صورت ذره بینی و با دقت بررسی خواهند کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: ما در این دوره سعی خواهیم کرد که در یک فضای آرام و سالم هیئت مدیره نظام مهندسی را انتخاب کنیم تا جامعه مهندسی و صنفی که در این دوره وارد کشور می‌شوند در مقایسه با دوره‌های گذشته شاهد کیفیت بیشتری در بخش ساخت و ساز باشیم.

    محبت خواه یادآور شد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر میزان کیفیت ساخت و ساز و همچنین کاهش گودبرداری‌های خطرناک در استان تهران در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش بسیار زیادی پیدا کرده که البته با نظارت‌های بیشتر در تمامی بخش‌ها توسط بازرسان و مدیران ادارات کل راه و شهرسازی امیدواریم این مشکلات کوچک هم برطرف شود.

    او اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران همواره در بحث تخلفات مهندسی ورود کرده و ما به طور مستمر تمامی این موضوعات را رصد می‌کنیم تا شاهد کاهش کیفیت ساخت و ساز و همچنین بروز تخلفات در این بخش نباشیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: تمامی استاندارد‌ها و اقدامات نظام مهندسی از جمله در بحث طراحی و اجرای ساخت و ساز به صورت کامل تعریف شده و در این همین بخش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران هم به صورت تصادفی و با مدیریت دقیق تمامی این موارد را بررسی می کند و اقدامات لازم را در این بخش انجام می‌دهد.

    محبت خواه در پایان تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به هیچ عنوان از کوچک ترین تخلف در حوزه مهندسی کشور چشم پوشی نمی‌کند و به صورت کامل بر تمامی روند ساخت و ساز و مهندسی کشور نظارت می کند.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *