جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 6917
  • افتتاح حوضچه هنر؛ با ایراداتی به سبک چیتگر
    افتتاح حوضچه هنر؛ با ایراداتی به سبک چیتگر

    افتتاح حوضچه هنر؛ با ایراداتی به سبک چیتگر

    ساخت دریاچه چیتگر با انتقادهای بسیاری مواجه شد چراکه تهران با کمبود آب مواجه است و ساخت دریاچه‌ای مصنوعی توجیه زیست محیطی ندارد اما شهردار اسبق، دید اطراف دریاچه را به افراد و سرمایه‌داران واگذار کرد و با فروش تراکم درآمد زیادی را به خود اختصاص داد که در آن زمان متولیان امر سر و صدای زیادی برای فروخته شدن تهران سر دادند. گرچه مدیریت شهری حاضر در پی فروش تهران بر نیامده و از ساخت مراکز تفریحی به دنبال ارزش افزوده هنگفت نیست اما ساخت دریاچه در شرایط کنونی خود محل انتقاد است. این در حالی است که امروز دریاچه هنر افتتاح شد. دریاچه‌ای که وسعت محدود داشته و شاید نتوان نام دریاچه را به آن اختصاص داد. در این رابطه به سراغ یکی از مقامات مسئول اراضی عباس آباد رفتیم.

    حمید جوانی، معاونت فنی و اجرایی شرکت نوسازی عباس‌آباد، در این رابطه گفت: طبیعتا ما از ابتدا نمی‌خواستیم دریاچه‌ای مانند چیتگر افتتاح کنیم ولی یکی از خصوصیات بارز این دریاچه این است که در موقعیت مرکزی شهر قرار گرفته و شاید خیلی از شهروندان ما برای مراجعه به چیتگر امکان نداشته باشند و تردد برای‌شان سخت باشد و مسافت زیادی طی کنند.

    وی افزود: اما با توجه به قرارگیری این دریاچه در مرکز شهر و دسترسی آسانی که وجود دارد امکان مراجعه راحت شهروندان و فضای اطرافش وجود دارد و بدین ترتیب ساخت چنین فضایی مورد اهمیت قرار گرفت.

    سیمین برادران _ برنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *