جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۰ قبل از ظهر
  • کد خبر 8731
  • انتقاد به تاخیر در تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه "HSE"
    انتقاد به تاخیر در تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه "HSE"

    انتقاد به تاخیر در تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه “HSE”

    زهرا صدراعظم نوری در جریان برگزاری یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: طبق بند «ج» ذیل ماده واحده مصوبه شهرداری تهران مکلف است با مشارکت ادارات کل تشکیلات، آموزش، شرکت شهر سالم و اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهری نسبت به تهیه و تدوین نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه “HSE” اقدام و برای تصویب به شورای شهر تهران ارائه کند که این مهم تاکنون محقق نشده است.

    وی ادامه داد: علی‌رغم آنکه در اجرای مفاد این مصوبه تاکنون اقداماتی انجام شده است اما با توجه به عدم تدقیق ساختار اجرایی و مدیریتی واحد و تصویب نظامنامه مدیریت یکپارچه سامانه “HSE” همچنان با نارسایی‌هایی در اجرا مواجه است.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در همین راستا با پیگیری‌های مکرر انجام گرفته از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، یک جلسه شورای عالی سیاستگذاری “HSE” با حضور شهردار تهران در ۹ مهرماه امسال برگزار شد و موضوع تدوین نظامنامه ساختار مدیریت یکپارچه “HSE” مورد پیگیری قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد شهرداری حداکثر ظرف مدت یک ماه درباره ساختار سازمانی سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و امور شورا و تمام حوزه‌های ذی‌نفع در موضوعات سلامت و محیط زیست تعیین تکلیف کند که با توجه به گذشت ۳ ماه از ملت مقرر، تعیین تکلیف در خصوص ساختار و نظامنامه مدیریتی مربوطه همچنان مغفول مانده است.

    صدر اعظم نوری گفت: با توجه به ضرورت استقرار، اجرا و پایش الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در شهر تهران و با عنایت به گذشت بالغ بر ۶ سال از زمان ابلاغ مصوبه «الزام شهرداری تهران به استقرار سامانه مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست»، به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران تذکر می‌دهم نسبت به انجام تکالیف مندرج در مصوبه و مفاد صورتجلسه نشست شورای سیاستگذاری HSE در تاریخ ۹ مهر ۹۸، با جدیت و حساسیت، ورود داشته و گزارش جامعی از حسن اجرای مصوبات مذکور را ارائه کنند.

    تسنیم



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *