سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۱۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 5482
  • طرح جامع حفاظت در برابر سیلاب، برای شهرها تدوین می‌شود
    طرح جامع حفاظت در برابر سیلاب، برای شهرها تدوین می‌شود

    اولویت وزارت راه تحرک در تولید مسکن است

    برزن نیوز: محمد اسلامی در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد افزود: برنامه‌های خوبی سال گذشته در این زمینه پایه‌گذاری و از سوی رئیس جمهور نیز رونمایی شد.

    وی گفت:‌همگان از دور و نزدیک شاهد آغاز تحرک تولید مسکن و ساخت و ساز طی سه ماهه آخر سال ۹۷ در کشور بودند.

    وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر روند تکمیل پروژه مسکن مهر در سال پیش رو گفت: این پروژه به یک دغدغه جدی برای خیلی از خانواده‌ها تبدیل شده است.

    وی در ادامه افزود: خوشبختانه پروژه مسکن مهر با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و انجام اقدام‌های مناسب هم اکنون جانی تازه به خود گرفته است.

    اسلامی گفت:‌ تحرک خوبی در بحث تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ایجاد و این روند در سال پیش‌ رو نیز به شدت دنبال می‌شود.

    وی گفت: جدا از تکمیل مسکن مهر پروژه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به منظور تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضا در جامعه هدف از دیگر دستور کارهای جدی وزارت راه و شهرسازی است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی این پروژه در سطح بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده است.

    اسلامی از همه فعالان، سازندگان و تولیدکنندگان مسکن در کشور دعوت کرد به این قافله بپیوندند تا حرکت ساخت و ساز در جامعه رونق جدی به خود گیرد.

    وی عنوان کرد: ایران با توجه به پیشینه تاریخی و همینطور ظرفیت عظیم مهندسی و معماری قابل ملاحظه و پر افتخاردر صنعت ساختمان حق مطلب اینکه در زمینه مزبور پیشرو باشد کما اینکه در گذشته چنین بوده است.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: خیلی از دستاوردهای حوزه عمران و ساختمان از ایران به سایر کشورها انتقال یافته است.

    وی افزود: نکته مهم و کلیدی در این ارتباط اینکه با یک انضباط فکری و رفتاری بتوان به حرکت مزبور استمرار بخشید و در عین حال به نحوی عرضه مسکن را جریان‌سازی کرد که به صورت پایدار بتوانددر عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند.

    اسلامی در ادامه این مصاحبه رادیویی به بحث کارت اعتباری مصالح ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: این کارت برای تولیدکنندگان و سازندگان مسکن شهری در نظر گرفته شده است.

    وی یادآورشد: طرح مزبور حداکثر تا اواسط بهار عملیاتی خواهد شد به نحوی که در خرید و سفارش انبوه مصالح تخفیف قابل ملاحظه‌ای در نظر گرفته شود تا بتواند دو نقش بسیار مهم نخست تدارکات و لجستیک ساخت و ساز را فراهم کند و دیگر اینکه به کارخانه تولیدی مصالح ساختمانی در حالت توقف و رکود جانی دوباره بخشد و همینطور در نهایت نتیجه این باشد که قیمت تمام‌شده تولید مسکن را بتوان با همان میزان درصد تخفیف مصالح کاهش داد.



    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *