جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۰۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 14394
  • پایجاد دنیایی زیباتر برای کودکان
    ایجاد دنیایی زیباتر برای کودکان

    ایجاد دنیایی زیباتر برای کودکان

    اسماً سادات نکویی  اظهار کرد: رویداد و مسابقه همساز همزمان با آغاز هفته ملی کودک در مهرماه ۱۴۰۰ با هدف افزایش تعاملات اجتماعی کودک و شکوفایی استعداد آنها و تحقق آرزوهای کودکانه آنها توسط اعضا شورای مشورتی کودک و نوجوان برنامه ریزی و اجرا شد.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از بارزترین ابزار ارتباطی دنیای کودکان و بزرگسالان نقاشی است گفت: در رویداد همساز نیازها و آرزوهای کودکان در راستای حق شنیده شدن آنها به تصویر کشیده شده و در نهایت در دنیای واقعی به نام خودشان به صورت عروسک ثبت خواهد شد. بدین منظور هم آرزوهای کودکان تحقق پیدا کرده و هم در راستای ترویج بازی و تنوع عروسک با مشارکت خود کودکان و نوجوانان گام خواهیم برداشت.

    دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک ادامه داد: از طرفی شنیده شدن، دیده شدن و احترام به کودکان از حقوق اولیه کودک است که در همین راستا داوری آثار همساز تمام و کمال و بدون هیچ گونه اعلام نظر به شورای مشورتی کودک و نوجوان شهر اصفهان سپرده شد.

    نکویی خاطر نشان کرد: شورای مشورتی کودک و نوجوان متشکل از ۳۱ عضو فعال در حوزه‌های مختلف است. کودکان و نوجوانان از اصلی‌ترین بخش‌های فرآیند دوستدار کودک در توسعه پایدار شهری محسوب می‌شوند و احترام به استقلال کودک از مهمترین عامل انتخاب شورای مشورتی کودک و نوجوان به عنوان داوران رویداد همساز است.

    وی تصریح کرد: تعداد آثار رسیده ۴۰۱ نقاشی است که در طی سه مرحله به صورت بی نام و کدبندی شده توسط شورای مشورتی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار گرفت. مرحله اول به صورت مجازی و برخط و مرحله دوم و سوم به صورت حضوری در تاریخ ۲۷ آبانماه و ۴ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

    دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک اضافه کرد: در مرحله اول ۲۰۰ نقاشی و در مرحله دوم ۱۳۰ نقاشی و در نهایت پس از جمع بندی امتیازات در مرحله سوم ۱۰۰ نقاشی انتخاب شده که تمامی اثرها به نام خود پدیدآورندگان تبدیل به عروسک خواهد شد.

    نکویی اظهار کرد: همچنین با توجه به اینکه رویکرد دبیرخانه شهر دوستدار کودک مشارکت گسترده کودکان در مدیریت و برنامه‌های شهری است، از همه شرکت کنندگان در رویداد تجلیل و علاوه بر گواهی حضور، جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

    وی اضافه کرد: روند داوری کاملاً شفاف و بر اساس خواست شورای مشورتی کودک و نوجوان انجام گرفت که در نوع خود بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

    دبیر شورای اجرایی شهر دوستدار کودک تاکید کرد: کودکان به عنوان شهروند فعال و مسئولیت پذیر در جهت بهبود و توانایی‌های مدیریتی، تجربه جدیدی را کسب کرده که این تجربه قطعاً در راستای تعامل آنان با مدیریت شهری تأثیر گذار خواهد بود.

    نکویی ضمن تشکر از مشارکت همه کودکان و اعضا شورای مشورتی در رویداد همساز، گفت: هدف ما در دبیرخانه شهر دوستدار کودک ایجاد دنیایی زیباتر از روز قبل برای کودکان به دور از هر گونه شعار زدگی است./ ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *