شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۱۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 8823
  • ایمنی، اقتصاد و هویت سه بُعد ضروری پاساژ پروانه است
    ایمنی، اقتصاد و هویت سه بُعد ضروری پاساژ پروانه است

    ایمنی، اقتصاد و هویت سه بُعد ضروری پاساژ پروانه است

    علی اعطا عضو شورای شهر تهران در بازدید خود از پاساژ پروانه و جمعه بازار آن در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه فعالیت جمعه بازار پروانه، گفت: جمعه بازار پروانه بیش از دو دهه در حال فعالیت است که در این بازه زمانی به هویتی دست یافته که مردم آن را به بازار صنایع دستی و عتیقه می‌شناسند.

    عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چندی است شهرداری تهران درگیر تأمین پارکینگ ساختمان پلاسکوست و به دلیل آنکه پاساژ پروانه در شعاع ۲۵۰ متری ساختمان پلاسکو است، مورد توجه جهت تأمین پارکینگ ساختمان پلاسکو قرار گرفته است و قرار است مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی آن انجام شود.

    اعطا با تأکید بر این نکته که ایمنی مهم است، گفت: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پاساژ پروانه باید زودتر مورد توجه مدیریت شهری قرار می‌گرفت، زیرا پس از تجربه ساختمان پلاسکو، شعار کمیته پلاسکو این بود که پلاسکو را فراموش نکنیم.

    او ادامه داد: میزان حضور شهروندان در جمعه بازار پاساژ پروانه، جمعه‌ها بالغ به ۲۰ هزار نفر می‌شود که این امر ایمن‌سازی آن را بیش از پیش مهم می‌کند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید تصمیمی درست در این زمینه گرفته شود تا در این شرایط اقتصادی به گونه‌ای عمل نشود که ارتزاق هزار خانوار مشغول به فعالیت در پاساژ پروانه با خطر مواجه شود.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که پاساژ پروانه دارای ۳ بعد است، گفت: بعد ایمنی، اقتصاد و هویت از ویژگی‌های مهم پاساژ پروانه است و باید بدانیم هویت این پاساژ مطعلق به شهر است و هر تصمیم مدیریت شهری باید در مسیر حفظ این ۳ بعد باشد.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *