جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۵ قبل از ظهر
  • کد خبر 11996
  • اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود
    اسلامی: تفاهم‌نامه خانه‌دار شدن خبرنگاران منعقد می‌شود

    بازرسان نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت ها و زیرمجموعه ها هستند

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تحلیف بازرسان ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری ادارات‌کل راه و شهرسازی استان‌ها با اشاره به اهمیت نقش بازرسان به‌عنوان ضرورتی برای دیده‌بانی و اطمینان از سلامت اداری اظهار داشت: امروز با امضاء این سوگندنامه به کسوت پرخطر و مهم بازرسی نائل آمده‌اید. بازرسی، ایجاد یک ظرفیت و دیده‌بانی برای کسب اطمینان از سلامت اداری و نقش‌‌آفرینی دستگاه، مسئولان و کارکنان بوده که امری ضروری و مهم به‌شمار می‌آید.

    وی افزود: قطعا مسئولیت اجرایی خودمان در وزارت راه و شهرسازی را نمی‌توانیم بدون داشتن چشم و گوش سالم به درستی اجرا کنیم. آن‌هم در شرایطی که متاسفانه بعضا شاهد اتفاقات بسیار متنوع و گوناگونی هستیم که ازلحاظ حیثیتی به تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ این وزارتخانه لطمه می‌زند.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توجه نداشتن به مساله سلامت اداری و درستکاری در امور موجب می‌شود کلیه زحمات انجام گرفته نقش برآب شده و انگیزه را از بین ببرد، تصریح کرد: برای درستی در انجام کار و گسترش آن در جامعه باید کارها به موقع و درست انجام شود.

    وی ادامه داد: به همین خاطر وظیفه هر فرد به‌عنوان بازرس در گام نخست این است که با ارتقای کلیه صفات پسندیده در خود و آمر بودن به آن‌ها، وظایف و تکالیف را انجام دهد.

    اسلامی افزود: در این زمینه طهارت روح، اهمیت به‌سزایی دارد چرا که پاکی فکر، نیت و عمل، ریشه در فکر و نیات داشته و به باورها متصل است.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه که کلیه اقدامات بازرسان باید با نیت خالصانه‌ انجام شود و در مسیر بهبود وضعیت انجام بگیرد، اظهار داشت: نکته مهم دیگر در مسیر فعالیت بازرسان این است که باید دقیق و مستمر انجام شود.

    وی ادامه داد: باید علت‌ها به درستی بررسی شده و در بازرسی‌ها داشتن قوه تشخیص اهمیت زیادی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها به‌درستی، ضوابط در نظر گرفته شود.

    محمد اسلامی در ادامه با تاکید بر این موضوع که بازرسان، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها هستند، گفت: این مساله تنها به ادارات‌‌کل استان‌ها محدود نشده و شما بازرسان وزارت راه و شهرسازی در همه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه هستید.

    وی ادامه داد: همه قلمرو فعالیت وزیر باید توسط بازرسان به‌‌عنوان سرپنجه‌های نظارتی وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف تحت نظارت باشد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بازرسی‌ها حتما باید موضوع تشویق برای عملکردهای اثرگذار لحاظ شود، با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل اظهارنظر نیروهای انسانی و مدیران دارای سواد و تاهل تصریح کرد: اصلاحات باید براساس شیوه‌ها نامه‌ها انجام گیرد تا در نهایت منجر به بهبود وضعیت و تحول اداری شود. در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات اصلاح فرآیندهاست.

    وی افزود: به این شکل باید تمام ارتباطات سیستمی از طریق سازوکارها باشد تا جلوی هرگونه فساد و تبانی گرفته شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چون تکلیف وزارت راه و شهرسازی ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان با تاکید دوباره بر لزوم تمرکز بر اصلاح فرآیندها اظهار داشت: بدون شک نوسازی و سیستمی کردن امور به ارتقاء اسلامت اداری کمک خواهد کرد تا مردم گرفتار نشوند. خوشبختانه اکنون نزدیک به ۹۰ درصد فرآیندهای ما سیستمی شده و اگر به ۱۰۰درصد برسیم یک گام بزرگ در تحول اداری انجام خواهد گرفت.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *