پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 6911
  • برج رابینسون؛ نماد شهرسازی پایدار در سنگاپور
    برج رابینسون؛ نماد شهرسازی پایدار در سنگاپور

    برج رابینسون؛ نماد شهرسازی پایدار در سنگاپور

    برج رابینسون که ترکیبی از بوتیک‌های کوچک و فضاهای اداری است، با ایجاد فضاهای سبزی که برای عموم مردم قابل دسترسی است، از ایده “شهرسازی پایدار” حمایت می‌کند. این آسمان‌خراش به منظور دستیابی به آرمان جدید سنگاپور به عنوان “شهری محصور در باغ” مملو از گل‌ها و گیاهانی است که علاوه بر فضای داخلی برج، سقف و حتی سکوهای بیرونی برج را در خود محصور کرده است.

    معماران در طراحی برج رابینسون با حمایت از “سیاست جایگزینی چشم‌اندازها” تصمیم گرفتند از فضاهای سبز بی‌شمار در این آسمان‌خراش بهره گیرند. سیاست جایگزینی چشم‌اندازها قانونی بود که در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید و طی آن فضاهای سبز شاداب باید به طور کامل جایگزین فضاهای سبز مرده در سراسر سنگاپور می‌شد. از آن‌جا که محیطی که برج رابینسون در آن قرار می‌گرفت محصور در خیابان‌های شلوغ و پر تردد بود و فضای کافی برای ایجاد فضای سبز در اطراف آن وجود نداشت، در نتیجه طراحان این برج تصمیم گرفتند از فضای داخلی خود برج برای ایجاد فضاهای پر از گل و گیاه بهره گیرند.

    ظاهر کریستالی برج مجسمه‌مانند رابینسون با الهام از یکی از ساختمان‌های تاریخی همسایه، که دارای سقفی زاویه دار و آجری است، به طور زاویه‌دار و به شکل حرف “V” انگلیسی طراحی شد.  برج رابینسون از دو قسمت تشکیل شده است؛ در قسمت پایینی فروشگاه‌های خرده فروشی و بوتیک‌ها قرار گرفته است و در بالای این قسمت سکویی واقع شده است که مملو از گل‌ها و درختان سبز است؛ قسمت دوم ساختمان نیز، که شامل ۲۰ طبقه است، در بالای سکو قرار دارد و به مراکز اداری اختصاص داده شده است.

    ایمنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *