جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 9788
  • بررسی۶۶ سیاست مدیریت شهری توسط شورای شهر تبریز/ رونمایی از کتاب احکام برنامه پنج ساله شهرداری
    بررسی۶۶ سیاست مدیریت شهری توسط شورای شهر تبریز/ رونمایی از کتاب احکام برنامه پنج ساله شهرداری

    بررسی۶۶ سیاست مدیریت شهری توسط شورای شهر تبریز/ رونمایی از کتاب احکام برنامه پنج ساله شهرداری

    سونیا اندیش، نایب رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: در برنامه‌های شهرداری   با همکاری کمیسیون محیط زیست برنامه‌های مناسبی برای ارتقای محیط زیست تبریز در نظر گرفته شده  امسال  به عنوان سال فضای سبز نام گذاری شده است.

    وی با اشاره به شهادت ۳ مرزبان هنگ مرزی سردشت در روز‌های گذشته گفت: مرزبانان حفظ امنیت کشور هستند و امیدواریم‌ تدابیر لازم برای حفاظت از جان مرزبانان در نظر گرفته شود تا شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

    اندیش با اشاره به رونمایی از برنامه پنج‌ساله شهرداری تبریز از تمام افراد همکاری کننده در تدوین این برنامه تقدیر کرد و گفت: این کار اقدامی روبه جلو و بی سابقه است تا شهر دارای برنامه ای مدون باشد.

    محمد باقر بهشتی گفت : از سال ۹۶ که شورای پنجم مستقر شد برخی اقدامات ضابطه مند کردن شهرداری انجام‌شده و شورا ۶۶ سیاست مدیریت شهری را برسی و ابلاغ کرد،و ضابطه مند کردن، سلیقه زدایی کرده و از فساد جلوگیری می‌کند.
    عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در سال ۹۷ شهرداری و شورا با همکاری یکدیگر چشم انداز بلند مدت با همکاری نخبگان و سازمان‌ها در مدیریت شهری چشم انداز بلند مدت تدوین شده در شورا تصویب شد و در قالب آن احکام برنامه پنج ساله نوشته شد و نهایتاً در ۱۵۷ ماده تصویب شد و بودجه سال ۹۹ بودجه یک ساله برنامه پنج‌ساله است.

    بهشتی گفت: برنامه سالانه و حسابرسی ها براساس دیدگاه آینده نگرانه نوشته شده و دو نوع نگرش گذشته نگر و آینده نگر در مدیریت وجود دارد.

    رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در شورای دوم برنامه پنج ساله نوشته شد ولی تصویب نشد  اما اولین بار است که در شهرداری تبریز چشم انداز تدوین شده و برنامه پنج ساله نیز تدوین شده است.

    این رونمایی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز و و با حضور اعضا شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار تبریز و مدیران ارشد شهرداری تبریز رونمایی شد.
    شهردار تبریز در این خصوص گفت: از زحمات دکتر بهشتی و مدیران شهرداری برای تدوین برنامه بلند مدت و پنج‌ ساله تشکر می‌کنیم. برای اولین‌بار تبریز با برنامه جلو می‌رود و اینگونه نیست که براساس سلایق برنامه ها جلو‌ رود.

    ایرج شهین باهر اظهار داشت: رعایت برنامه ۱۲ ساله مهم است در شورای بعدی و در زمان مدیران بعدی نیز انجام شود. خصوصیت برنامه پنج ساله صرفه جویی در زمان و هزینه است و می‌توان در صورت ادامه دار بودن به ضمانت اجرایی آن ایمان داشت.

    وی گفت: تقاضا داریم‌این برنامه در فرمانداری ثبت شود تا سال های بعد نیز بودجه نویسی براساس برنامه پنج ساله انجام‌شود تا این برنامه در سال های آینده مغفول نماند.

    بررسی و تصویب دو لایحه  شهرداری تبریز

    اعضای شورای شهر در بررسی لایحه تجویز انجام معـامله وخریداری بســکت مخصوص هلیکوپتر مورد نیاز از اشــخاص حقیقی وحقوقی درقالب اعتبارات بودجه مصوب پیش بینی نشده موافقت کردند.

    همچنین اعضای شورای شهر با اعمال مساعدت مالی به مبلغ ۱۰میلیون تومـان به هریک ازخانواده های دوتن ازپاکبانان شـرکتی شاغل در شـهرداری که درمورخ ۰۹/۰۹/۱۳۹۸درحین انجام وظیفه  فوت شدند موافقت کردند.

    ایلنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *