جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۳۳ بعد از ظهر
  • کد خبر 14599
  • تشدید دو قطبی در پایتخت
    تشدید دو قطبی در پایتخت

    بررسی ایجاد ساختمان های دوستدار محیط زیست در تهران

    درباره ساختمان‌های دوستدار محیط زیست و مصوبه دور پیشین مدیریت شهری مبنی بر لزوم ابلاغ مصوبه آن از سوی شهرداری ظرف مدت ۶ ماه گفت: بحث‌های محیط زیستی در قوانین، در دستورالعمل‌ها و برنامه سوم شهرداری اولویت است و در حال بررسی این موضوع برای اعمال سیاست‌های تشویقی هستیم.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: بخشی از اقدامات در راستای اجرای شهر دوستدار محیط زیست، نیازمند تغییر در مقررات ما است که باید با کمک شورای شهر و شورای معماری و شهرسازی در این زمینه اقدام کنیم.

    صارمی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در این دوره مگا پروژه داشته باشیم یا خیر، اظهار داشت: بحث‌های مگا پروژه یا پروژه‌های در مقیاس کلان تابع شرایط و ضوابط است. بنابراین جایی که شرایط و ضوابط شهر اجازه دهد، رویکرد شهرداری معمولاً این است که اسناد و قوانین بالادستی تغییر نکند و پروژه اجرا شود.

    وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آیا برنامه‌ای برای اجرای مگا پروژه در شهر تهران وجود دارد یا خیر بیان کرد: فعلاً ساخت و اجرای مگا پروژه‌ای در دستور کار نیست.

    به گزارش مهر، مهدی صالحی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران شهریور ماه امسال از لازم‌الاجرا بودن مصوبه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران»، خبر داد و گفت: با اجرای این مصوبه، صنعت ساخت و ساز پایتخت در مسیر حفاظت از محیط زیست حرکت خواهد کرد و ساختمان‌های شهر، دوستدار محیط زیست می‌شوند.

    بر اساس این مصوبه، شهرداری موظف است نسبت به بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و تعیین رده انرژی و اخذ گواهی ممیزی اقدام و شناسنامه انرژی ساختمان‌های تحت پوشش را تهیه کند.

    بر مبنای این مصوبه، شهرداری تهران، باید نسبت به تهیه و ابلاغ اسناد راهبردی و اجرایی ظرف مدت حداکثر شش ماه اقدام کرده و در گام بعدی ظرفیت‌های ترویجی، اطلاع‌رسانی و آموزش جهت ارتقای آگاهی شهروندان را برای استفاده از این اسناد فراهم کند./مهر

     



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    یک دیدگاه

    1. بارش کم و آلودگی هوا نتیجه ساخت و سازهای مسکونی بالای چهارطبقه ست درحالیکه سازه های مسکونی جدای از همکف نباید بیشتر از چهارطبقه ساخته شوند که به طور حتم همین چهارطبقه برای هر ساختمان مسکونی نیاز جمعیت تمام کلانشهرها را پاسخ میدهد اما طمع و حرص اجتناب ناپذیر است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *