جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۳۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 5304
  • بقای حرفه مهندسی ساختمان و بالندگی آن درگروی همدلي و همگرايي موثر نظام مهندسي ساختمان با وزارت راه و شهرسازي است
    بقای حرفه مهندسی ساختمان و بالندگی آن درگروی همدلی و همگرایی موثر نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی است

    بقای حرفه مهندسی ساختمان و بالندگی آن درگروی همدلی و همگرایی موثر نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی است

    به گزارش برزن نیوز الهام امینی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی و عضو علی البدل هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گروه شهرسازی، در مصاحبه ای پنجم اسفند، روز ملی مهندس که با سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی که یکی از بزرگترین چهره های علمی جهان اسلام تقارن دارد را به جامعه مهندسین تبریک گفته و اظهار داشت حضور فداکارانه جامعه مهندسی ایران اسلامی، که همواره با الهام از فناوری های نوین وخلاقانه و همسو با رعایت مقررات مهندسی، اخلاق اسلامی و حرفه ای و همچنین با همت و پشتکار در همه مقاطع حساس به ایفای نقش موثر و حیاتی خود پرداختند حقیقتا شایسته تجلیل است.
    امینی بیان داشت روز مهندس فرصت مغتنمی است تا جامعه مهندسی با همدلی و همراهی، با دستگاههای اجرایی همگرا شده تاضمن دفاع از حقوق جمعی خود، با مطرح ساختن مسائل و نیازهای حرفه مهندسی ساختمان با مراجع ذیربط، ضوابط و بسترهای قانونی لازم را برای انجام موثرتر رسالت خود و ایفای نقش کارآمدتر فراهم آورند.
    این مهندس شهرساز و استادیار دانشگاه، تغییرات پیش‌بینی نشده در دستگاه‌های دولتی (که نقش کارفرما دارند)، کوچک بودن بخش خصوصی، کم رنگ بودن نقش مردم،  عدم شفافیت اهداف و سیاست‌های اقتصادی، مالی و اجتماعی کشور، فقدان امنیت موثر شغلی و نارسایی‌های نظام بیمه‌ای، مهاجرت و از دست رفتن سرمایه‌های متخصص مهندسی، نارسائی‌های سیستم تنسیق امور مهندسان در بعضی از گروههای تخصصی، سهم غیرقابل قبول مهندسان در اداره نهادهای تخصصی همچون شوراهای اسلامی شهر، عدم تناسب پذیرش دانشجویان با نیاز بازار کار و در نتیجه مشکل بیکاری فزاینده دانش آموختگان و ده‌ها موضوع دیگر منجر به ایجاد اختلال در فعالیت مهندسان و در نتیجه کل نظام ساخت‌وساز کشور شده است، را چالش های امروز پیش روی  جامعه مهندسان عنوان کرد.
    امینی افزود امروز در کشور افزایش قشر تحصیل کرده و متخصص در حوزه فنی و مهندسی ساختمان،بی شک فرصتی مناسب برای شکوفایی و پیشرفت است و توجه، حمایت و برنامه ریزی از ظرفیت‌های موجود، علاوه بر ایجاد امید در جوانان تازه فارغ التحصیل می‌تواند در اشتغال و بهبود فضای کسب و کار ایفا کند.

    مهندسین کشور مرجع اصلی ارایه خدمات برای کیفی سازی و بهره گیری مطلوب و اقدامات موثر در اجرای منویات مقام معظم رهبری است که فرمودند نظام مهندسی کشور باید ضوابط و مقررات را به صحنه عمل بیاورد و مهندسین ناظر به طور جدی بر ساخت ساختمانها نظارت داشته باشند، و ترمیم بافتهای فرسوده شهرها و روستاها در اولویت کاری دستگاههای مسئول قرار گیرد.

    امینی ادامه داد بقای حرفه مهندسی ساختمان و بالندگی آن درگروی همدلی و همگرایی موثر نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی است.
    خوشبختانه امروز سلایق متفاوت سیاست گذاری وجود نداشته و تخصص‌های فنی و کارشناسی در جهت تامین خواسته‌ها و حقوق مهندسان، حمایت از اشتغال ایشان و
    حفظ حقوق صنفی در یک کلام همسو با هم سکان‌دار کشتی صنعت ساختمان در مقابل تلاطم‌ها هستیم.
    در پایان امینی ضمن بیان این که هیات مدیره دور هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران آگاهانه و علمی، وارد کار شده و برنامه‌ها و وظایف خود را پیگیری می‌کند، اشاره کرد ما مصمم هستیم این فضا را قدر دانسته و در خدمت سربلندی صنعت ساخت و ساز در شهر تهران باشیم.
    همگی امید آن داریم در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با مشارکت و عزم جدی به وسیله توسعه تعاملات با ادارات و دستگاه های اجرایی و أصناف و اتحادیه های ذیربط، رعایت أصول انضباط تشکیلاتی و شفافیت سازمانی، اعتماد و مشارکت بیشتر ذی‌نفعان را جلب کرده و ضمن پاسخگویی، به اهداف و خط مشی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان جامه ی عمل پوشانیم.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *