شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۰۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 7963
  • ساختمانهای نوساز و جدید باید برچسب انرژی داشته باشند
    لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها

    بهینه سازی مصرف انرژی با ارتقای دانش مهندسان

    محمد شکرچی‌زاده عصر چهارشنبه در اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی در بوستان گفتگو افزود: برای مصرف بهینه انرژی باید متوسط مصرف سوخت نهادهای دولتی در پنج سال اخیر احصا شود و آن رقم را در تخصیص بودجه نهادهای دولتی در نظر بگیریم.
    وی ادامه داد: ما باید یک آزمایشگاه جامع انرژی داشته باشیم و براساس استانداردهای لازم گواهی فنی برای ساختمان ها ایجاد شود.
    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: ٣۰ تا۳۵ درصد از آلودگی هوا مربوط به مصرف سوخت انرژی در ساختمان های خانگی است.
    شکرچی‌زاده گفت: آلودگی ناشی از مصرف سوخت و تولید گازهای خانگی ساختمان ها در سال ٩۴ تا ٩۵ در شرایط پایدار قرار گرفت و تولید و ساخت و ساز در کشور در این برهه کاهش یافته است.
    وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون ساختمان در کشور وجود دارد، افزود: مصرف بهینه انرژی در ساختمان مد نظر قرار گرفته و مهندسان در طراحی های خود شرایط بیرون و خارج ساختمان ها و اضافه بار و سرما را در نظر بگیرند.
    شکرچی زاده با بیان اینکه نصب و اجرای نادرست تاسیسات ساختمان ها باعث شده نتوانیم به مصرف بهینه انرژی دست یابیم، تصریح کرد: دانش مهندسان در زمینه نصب تاسیسات و مصرف بهینه انرژی در ساختمان ها از طریق دوره های آموزشی باید افزایش یابد.
    وی گفت: از شهرداری ها خواسته شده برای افرادی که استانداردهای لازم را در ساخت و ساز ساختمان ها رعایت نمی کنند مجوز داده نشود.
    ایرنا


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *