شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۱۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 12269
  • تبدیل پایتخت به پارکینگ
    تبدیل پایتخت به پارکینگ

    بودجه سال جدید شهرداری مبتنی بر توقف شهر فروشی

    محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ،با اشاره به لایحه  بودجه سال جدید که قرار است صبح فردا به شورای شهر ارائه شود اظهار کرد:  ظرفیت‌های خوبی در شهر تهران شناسایی شده‌اند و به طور قطع  بودجه سال جدید  مبتنی بر توقف شهر فروشی خواهد بود و  سعی می‌کنیم رویکرد توقف شهر فروشی را تداوم دهیم.

    وی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه بسیار زیادی در جغرافیای شهر تهران وجود دارد گفت:  معاونت مالی اقتصادی سازمان  سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی و دولتی باید بتوانند اعتبارات خوبی را در اختیار قرار دهند.

    سالاری ادامه داد: پروژه‌های توسعه محلی و کوچک مقیاس در تمام مناطق شهر تهران با اولویت مناطق غیر برخوردار و  دارای بافت های فرسوده تعریف شده‌اند و رویکرد ما برای تعریف پروژه های توسعه محله ای مبتنی بر توسعه عدالت اجتماعی خواهد بود و مبتنی بر نیازی که شهروندان معرفی می‌کنند این کار را انجام می دهیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با پاسخ به این سوال که آیا مبلغ بودجه مشخص شده است یا خیر گفت: بودجه ما ۳۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که  البته تبصره‌های جداگانه هم داشت  اما با توجه به تورم لجام گسیخته‌ای که داشتیم باید حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد که باید اضافه شود.

    وی افزود:  اگر مبلغ بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومان هم شود  ارزش واقعی آن به اندازه ۳۰ هزار میلیارد تومان سال قبل هم نیست البته ما باید منتظر بمانیم تا شهردار تهران با توجه به ظرفیت، میزان  بودجه را تعیین کند  با توجه به اینکه بودجه به دست ما نرسیده است نمی‌توانیم در رابطه با آن تصمیم گیری کنیم.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *