جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۳۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 9688
  • واکنش به زمزمه جابجایی بازار تهران/ سید امیر منصوری: جراحی قلب تهران یک ضرورت خطرناک است
    پرجمعیت ترین مناطق شهر تهران/ ۴۸ درصد ساکنان منطقه ۱۵ اجاره‌نشین هستند

    تأکید بر تهیه طرح ایمن سازی بازار

    محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی پس از ارائه گزارش شورایار منطقه ۱۲ با اشاره به مشکلاتی که تأخیر در تکمیل پروژه چهارراه گلوبندک در این منطقه ایجاد کرده گفت: این پروژه را معاونت عمرانی به عهده دارد و طولانی شدن آن یکی از نقاط ضعف مدیریت کنونی محسوب می‌شود و بلاتکلیفی این حجم از پروژه عمرانی برای منطقه خطرناک نیز است و امیدواریم کمیسیون عمران در خصوص این پروژه که ماهها است بلاتکلیف است، پیگیری های لازم را انجام دهد و زمان بهره برداری آن مشخص شود.

    وی ایمن سازی بازار را رویکردی جدی در مدیریت عنوان کرد که در روزهای ابتدایی به صورت مداوم، جلساتی در خصوص آن برگزار می شد که انتظار است همان پیگیری های گذشته در خصوص آن انجام و تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

    سالاری عدم تأمین پارکینگ در محورهای مرکزی شهر را یکی از مهمترین چالش های پایتخت عنوان کرد که ضرورت دارد شهردار تهران پیگیری های لازم را در این خصوص برای تأمین پارکینگ انجام دهد.

    وی با اشاره به لزوم صدور پروانه مرمت بناهای تاریخی گفت: بسیاری از بناهای تاریخی امکان تخریب و نوسازی ندارند اما با رویکرد تشویقی می توان از مرمت آنها حمایت کرد که مورد غفلت واقع شده است.

    همچنین در این جلسه الهام فخاری منطقه ۱۲ را موزه ای زنده دردل تهران دانست که به خاطر کاهش جمعیت بافت مسکونی آن تبدیل به انبار شده است.

    فخاری افزود: باید مسائل اجتماعی و موضوع کاهش جمعیت در این منطقه مورد تأکید قرار گیرد.

    مهر



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *