چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۸ بعد از ظهر
  • کد خبر 5276
  • اجاره‌داری حرفه‌ای در دست بررسی دولت قرار گرفت

    تحریک تقاضای بازار مسکن با ارائه تسهیلات یک اقدام بسیار اشتباه است

    برزن نیوز: ایرج رهبر عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی ارتباط و تعامل بسیار خوبی با بخش خصوصی جهت کنترل بازار مسکن دارد گفت: وزیر راه و شهرسازی جلسات بسیار متعددی با بخش خصوصی برگزار کرده است که این امر نقش بسیار مؤثری در بهبود بازار مسکن و قیمت‌های این بخش دارد.

    عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه بخش خصوصی از ابتدا در بخش مسکن فعالیت می‌کرد گفت: کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی در حوزه مسکن زمینه‌ساز کاهش تولید و نوسانات قیمتی شده است.

    رهبر با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی اهمیت حضور بخش خصوصی در بخش مسکن را احساس می‌کند، گفت: اسلامی بخشی از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید را به بخش خصوصی واگذار کرده است و همین امر باعث فعال شدن این بازار می‌شود.

    وی با بیان اینکه تحریک تقاضای بازار مسکن با ارائه تسهیلات یک اقدام بسیار اشتباه است و زمینه ساز افزایش قیمت مسکن می‌شود، گفت: هم اکنون در بازار مسکن با حجم انبوهی از تقاضا مواجه هستیم بنابراین ارائه تسهیلات در این بازه زمانی توجیهی ندارد.

    عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران توضیح داد: تسهیلات مسکن باید به تولیدکنندگان ارائه شود تا زمینه‌ساز تقویت عرضه شود، زیرا که ارائه تسهیلات به خریداران بدون پشتوانه تولید معنایی ندارد.

    رهبر یادآوری کرد: تسهیلات مانند طرح مسکن مهر باید به تولیدکنندگان و سپس به خریداران انتقال یابد تا زمینه‌ساز بهبود وضعیت کنونی بخش مسکن شود.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *