پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۳۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 8106
  • تحول در نظام اقتصادی، لازمه وضعیت کنونی کشور است
    تحول در نظام اقتصادی، لازمه وضعیت کنونی کشور است

    تحول در نظام اقتصادی، لازمه وضعیت کنونی کشور است

    به گزارش برزن نیوز، بهنام ملکی، دکترای اقتصاد و چهره شاخص انتخاباتی دیروز در محل ثبت نام ستاد انتخابات کشور گفت برای تصویب طرح مالیات بر سوداگری و خانه های خالی از سکنه ، کاهش مالیات تولیدات نوآور و دانایی بنیان ، قطع کردن نفت از بودجه با قرض دادن به دولت در ازای وثایق معتبر بجای کلان رانت بلا عوض ، الزام کارآمدی و هوشمند سازی دولت و بخش عمومی با مشارکت کارکنان در سود زیان فعالیت ها ، اجرایی کردن قانون مبارزه با پولشویی ، قاچاق ، ضابطه مندی عزل و نصب مدیریت ها ، اصلاح فضای کسب وکار ، خصوصی سازی مبارزه با دزدی اختلاس ، مفاسد اقتصادی ، ادای دین به خون شهدا و… به میدان انتخابات آمده ام .

    وی افزود رای حلال شهروندان با انتخاب اصلح آینده بهتری را برای زیست جامعه رقم می زند.
    سابقه وکارنامه برخی چهره‌های سیاسی و تقنینی بخاطر ضعف قوه کارشناسی یا نداشتن
    اراده عملی در اجرایی کردن قوانین ، در توسعه و خدمتگذاری به اکثریت مردم موفق نبوده است
    مجلس یازدهم باید خانه نخبگان ، صاحب نظران تراز اول حوزه های مختلف علمی ، سیاستمداران
    با دیانت بویژه مملو از اقتصاددانان پاکدست مسلط به اقتصاد و توسعه
    ایران زمین باشد. نمایندگانی که با حذف تبعیض رانت فساد و ایجاد فرصت های
    برابر، بستر استفاده صحیح از نیروی انسانی کارآمد ، تحصیلکرده ، سالم ، لایق ، و شایسته پیشرفت کشور را فراهم نمایند.
    دیروز در محل ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی علاوه بر روحانیون، دانشگاهیان ودیگر اقشار هم در تالار ستاد انتخابات کشور دیده می‌شدند.

    در این میان، گرچه برخی چهره‌های سیاسی، وزرای سابق و نمایندگان فعلی نیز از مراجعان بودند، اما اکثریت این افزاد مستقل، ناشناخته و بعضا کاندیداهای مطرح راه نیافته به مجالس قبل بودند.
    چهره‌هایی که آمده بودند تا در شرایط جدید، خود را در معرض قضاوت و داوری
    مردم قرار دهند.

    «دکتربهنام ملکی» از جمله چهره‌های علمی اجرایی و کاندیدای شاخص مجلس نهم است که با ثبت نام در ستاد انتخابات تهران، قصد داشت به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام کند.
    دکتر ملکی در گفت و گو با خبرنگار ، در پاسخ به سؤالی درباره میزانرأی‌آوری خود بیان کرد: باستثنای داوطلبان ائتلاف های دو جناح سیاسی غالب که معمولا از اشخاص پیروز انتخابات کلان شهرها بوده اند اینجانب در انتخابات مجلس پنجم و نهم از حوزه های انتخابیه قزوین و پایتخت  جزو نفر برتر حایز اکثریت آراء مردم فهیم پایتخت عصر صفوی و تهران بودم .
    وی اظهار کرد: در انتخابات دوره نهم با حداقل هزینه های ممکن اقبال خوب مردم فهیم پایتخت را شاهد بودم زیرا در دفاع ازحقوق ملت و آسیب شناسی اقتصاد ایران لحظه ای غفلت نداشته و شبانه روزی در خدمت وجدانهای بیدار بوده و هستم.
    در انتخابات مجمع عمومی کانون دانش آموختگان اقتصاد ، اساتید دانشگاههای تهران ، کمسیون اقتصادی گام دوم ، حزب سبز ، ایران زمین و بسیاری از تشکلهای تخصصی حائز اکثریت آراء شدم پسندیدن یادداشتها و مطالب توسط مردم بویژه صاحبنظران در جراید تخصصی و شبکه های اجتماعی تقاضای جمعی از دوستان و تلاش برای پایان دادن به غفلت بس قانونگذاری و نظارت بر اجراء از دیگر عوامل ترغیب‌کننده اینجانب برای ثبت نام بود همچنین هدف گیری برای اجرای ۵۰ راهبرد اقتصادی با احساس تکلیف شرعی و میهنی در این فضا مرا وادار به حضور کرد. و اکنون  متاسفم که در کنار کثرت بی رویه ثبت نام کنندگان شاهد ضعف حضور قوی برخی چهره های شاخص علمی ، اجرایی ، فکری و صاحبنظران تراز برتر کشوری در میدان انتخابات هستیم.
    این اقتصاددان در بیان ارزیابی گذشته و مجلس جدید  گفت: سابقه وکارنامه برخی چهره‌های سیاسی بخاطر ضعف قوه کارشناسی ، ذینفع بودن در حیات فساد یا نداشتن اراده عملی در
    اجرای یافته های کارشناسی صاحبنظران ، در قانونگذاری یا نظارت بر اجرای قوانین موفق ورضایت بخش نبودهاست، بویژه در وضعیت کنونی تحریم خارجی واوضاع نابسامان اقتصاد ایران  تنها راه نجات کشور و منافع توده های مردم در این است که بدور از غوغاسالاری و محاسبه چربی
    وعده های کاذب و پلوهای انتخاباتی لابی های جناحی و احزاب( رای سازان) و رای دهندگان همگان باخلوت کردن بین خود وخدای خود حق سالارانه کاندیداهای اصلح را از بین داوطلبان حاضر انتخاب نموده و از برترین و شایسته ترین کاندیداهای پاکدست و‌ با دیانت حمایت کنند ،
    نامزد هایی که بجای آلودگی سیاسی وابسته و‌ مدافع منافع اکثریت ملت بوده و دارای اندیشه ، فکر ، تخصص ، برنامه مشخص و صلاحیت های برتر راهبردی باشند.

    اشخاصی که با ورود به مجلس پاسخگو‌ بوده و از بین سود و زیان خود و وابستگی های سیاسی، مدافع منافع ۹۹ درصدی ملت باشند علاوه بر دیانت و برخورداری از عالیترین درجات علمی و عملی دارای پیشینه اثبات‌ شده خداپرستی ، پاکدستی ، راستگویی ، پاسخگویی ، مردم دوستی وحق سالاری هم باشند.

    این نامزد ، در خصوص اشخاص صاحب صلاحیت برای مجلس گفت : مجلس یازدهم باید خانه صاحب نظران تراز اول حوزه های مختلف علمی ، سیاستمداران برجسته پاسخگو و با دیانت باشد‌ بویژه بخاطر فشار کمر شکن اقتصادی بر گرده ملت مجلس آتی باید مملو از اقتصاددانان مسلط به پیشرفت و توسعه پایدار اقتصاد ایران باشد. نمایندگانی که با حذف تبعیض ، رانت ، فساد ، فقر ، بیکاری ، تورم و ایجاد فرصت های برابر ، بتواند بستر استفاده صحیح از نیروی انسانی تحصیل کرده ، کارآمد ، سالم ، لایق ، و شایسته کشور را فراهم نمایند.
    این اقتصاددان برجسته و استاد اقتصاد سیاسی ایران در بخشی دیگر از اظهارات خود افزود: روزنه نجات کشور در گرو رای آگاهانه و حلال مردم در روز ۲ اسفند قابل تحقق است . شهروندان اگر خواهان لقمه حلال هستند باید بدور از پوشش زر و زور و تزویر با مطالعه و انتخاب اشخاص اصلح مجلس را به راس امور برگردانند و در صورت حمایت و انتخاب اصلح  می توان امید وار بود که آینده بهتری را برای زیست بوم جامعه رقم زده شود.
    دکتر ملکی پس از بیان موانع و راهکارهای پیش روی اقتصاد ایران خطاب به خبرنگاران حاضر گفت: اینجانب با بیان حقایق و تاکید بر حمایت از اصلح در انتخابات دین از دوش خود برداشته و اجرای آن را به افکار بلند و وجدان های بیدار شما و مردم پاک طینت و شریف ایران می سپارم ، باشد تا پیام حق در بلوای دنیاطلبان خاموش نماند.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *