شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 7378
  • تشکیل تیم نظارتی برای رفع نواقص بومگردی
    تشکیل تیم نظارتی برای رفع نواقص بومگردی

    تشکیل تیم نظارتی برای رفع نواقص بومگردی

    امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تقویت و توسعه بومگردی را یکی از برنامه‌های اصلی میراث فرهنگی استان برشمرد و گفت : با توجه به مبحث گردشگری ۲۰۲۰ که موضوع آن اجلاس جهانی گردشگری روستایی و اکوتوریسم است، بومگردی‌ها نقش محوری را دارند.

    او گفت : سعی ما بر این است تا بومگردی‌های بیشتری را در مناطق مختلف استان راه‌اندازی کنیم.

    این مسئول گفت: هر بومگردی که در هر روستایی تاسیس شود، آن بومگردی نماینده گردشگری ما در آن روستا خواهد بود و خودش به تنهایی می‌تواند گردشگری آن روستا را تقویت کند.

    قادری با بیان اینکه یک پروژه بومگردی در روستایی که قابلیت گردشگری نداشته اجرا شود، درست نیست، افزود: به جرات می‌توان گفت که ۸۰ درصد روستا‌های ما قابلیت گردشگری را دارند.

    او گفت: در بحث بومگردی هم، چون در آغاز کار بوده، یک نواقصی وجود دارد، اما ما تیم نظارتی را تشکیل دادیم که نواقص آن را هر چه سریعتر بر طرف کنند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای مثال ممکن است تعداد زیادی بومگردی در اورامانات ایجاد شده باشد، که معیار بومگردی را ندارد و خانه مدرنی را به اسم بومگردی ثبت کرده باشد، که در حال ساماندهی این موضوع هستیم.

    این مسئول گفت: ما در مرحله اول می‌گوییم اگر با استفاده از صنایع دستی و مصالح قدیمی امکان تغییرات در این ساختمانی که ساخته شده وجود دارد، آن اصلاحات را انجام دهد و ما به آن پروانه بهره برداری می‌دهیم.

    قادری افزود: اگر واحد‌های مذکور این اصلاحات را انجام ندهد و از این فرصت استفاده نکند، در قالب خانه مسافر آن را ساماندهی می‌کنیم.

    او گفت: هم اکنون تاسیس خانه مسافر نیز که با حمایت استاندار توانسته ایم راه اندازی کنیم، کار خوبی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خانه مسافر را به عنوان یک ظرفیت اقامتی مورد نیاز بخشی از جامعه دانست و گفت: هم اکنون بیش از ۱۶۳ خانه مسافر در استان داریم و هر روز نیز به تعداد آن اضافه می‌شود و ظرفیت اقامتی استان را افزایش داده است .



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *