پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۴۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 15426
  • یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳
    یک پیش‌بینی مهم درباره قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳

    تمدید خودکار یکساله قراردادهای اجاره سال ۱۴۰۱ با تعیین سقف افزایش/تصمیم‌گیری در خصوص دو راهکار نوسازی بافت فرسوده تهران

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

    ارایه پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن به هیات دولت

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بر اجرای مصوبات سران قوا برای ساماندهی بازار اجاره و مسکن تاکید کرد و گفت: پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل‌گری در بازار مسکن و اجاره به هیات دولت ارایه می‌شود.

    ارایه کد رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست با اصناف حوزه مسکن خواستار همکاری موجران و اصناف مسکن در اجرای مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهی بازار اجاره شد و از الزامی شدن کد رهگیری برای تمامی معاملات مسکن به عنوان شرط قانونی بودن معاملات خبر داد.

    تصمیم‌گیری در خصوص دو راهکار نوسازی بافت فرسوده تهران

    شهردار تهران از تصمیم‌گیری برای دو راهکار مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده تهران خبر داد و گفت: در تهران ۴ هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و توافق شد تا برای هفته آینده جلسه مشترکی داشته باشیم و بتوانیم با مشوق‌هایی تاثیر گذار و همچنین تسهیلات گشایش جدی برای مردم تهران داشته باشیم. بناست کارگروه مقدماتی با وزارت راه تشکیل دهیم تا هم نوسازی شهری در بافت فرسوده الگوی جدیدی را برگزار کنیم و در خصوص نوسازی بافت فرسوده بتوانیم مشوق هایی را به مردم بدهیم که به نوسازی ترغیب و تشویق شوند.

    تمدید خودکار یکساله قراردادهای اجاره سال ۱۴۰۱ با تعیین سقف افزایش

    جزئیات بسته سیاستی مصوب شده در جلسه شورای‌عالی سران قوا اعلام شد که بر همین اساس افزایش سقف تمدید قراردادهای اجاره‌بها در سال ۱۴۰۱ در شهر تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است.

    معرفی بیش از ۲۳ هزار نفر از متقاضیان نوسازی بافت فرسوده به بانک مسکن

    آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۲۳ هزار واحدهای مسکونی در حال نوسازی بافت فرسوده در قالب ۵ هزار و ۵۷۷ پروژه برای دریافت تسهیلات ویژه نوسازی به بانک مسکن معرفی شدند بر تسریع در روند ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی شده تاکید کرد.

    دهک‌های یک تا ۳ درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن آورده اولیه پرداخت نمی‌کنند

    اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اعلام فرآیند ثبت‌نام تا پالایش و اتصال به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، در ابتدا آورده نیاورند.

    وزارت راه و شهرسازی مُرّ قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا کرده است

    اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی این ادعا را که وزارتخانه یادشده در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی کوتاهی کرده است، قویا رد کرد.

    معرفی بیش از ۲۹۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن به بانک مسکن

    شایان مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه بیش از ۲۹۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت تسهیلات به آن بانک معرفی شدند از انعقاد قرارداد ۹۱ هزار واحد به مبلغ ۳۱ هزار میلیاردتومان خبر داد.

    هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و ارتش برای  انتقال پادگان‌ها از محدوده شهری

    صادق‌مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی از هماهنگی و همدلی وزارت راه و شهرسازی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای انتقال پادگان‌ها از محدوده شهری خبر داد.

    موافقت مشروط با الحاق ۱۴ هکتار اراضی به محدوده شهر نیشابور

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار خراسان‌رضوی موافقت مشروط شورا را با الحاق ۱۴ هکتار اراضی به محدوده شهر نیشابور در راستای قانون جهش تولید مسکن ابلاغ کرد.

    طرح جامع بناب در آذربایجان‌شرقی ابلاغ شد

    شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با رضوی خرم استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی مصوبه شورا را با موضوع طرح جامع بناب ابلاغ کرد.

    موافقت با الحاق ۲۵ هکتار اراضی به محدوده اردبیل و ۸۲ هکتار اراضی به محدوده  رباط کریم

    طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار، الحاق ۲۵ هکتار اراضی به محدوده شهر اردبیل و ۸۲ هکتار اراضی موسوم به بازارک به محدوده شهر رباط کریم در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن، در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح شد و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با تصویب آن‌ها موافقت کرد.

    زلزله رودبار نقطه عطفی در مدیریت بازسازی سوانح کشور ایجاد کرد

    معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۶۹ رودبار و منجیل، نقطه عطفی در مدیریت بحران و بازسازی مناطق آسیب دیده در سوانح طبیعی ایجاد کرد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *