شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۰۸ قبل از ظهر
  • کد خبر 6944
  • تمرکز بر دیجیتالی شدن در طرح شهر هوشمند
    تمرکز بر دیجیتالی شدن در طرح شهر هوشمند

    تمرکز بر دیجیتالی شدن در طرح شهر هوشمند

    عباس زارعی‌هنزکی در مراسم اختتامیه مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که هم‌اکنون در عصر IOT  و IOE  قرار داریم، اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به بخش مهمی تحت‌عنوان اکوسیستم فناوری و نوآوری می‌پردازد تا بتواند پاسخ نسل جدید صنعت در دنیا را بدهد.
    وی ادامه داد: پارک علم و فناوری براساس نظر دکتر نیلی، رئیس دانشگاه تهران در نظر دارد بخشی از نوآوری را در شمال خیابان کارگر قرار دهد. کارخانه نوآوری IIOE  و مرکز شتابدهی IOE را راه‌اندازی کند. در این زنجیره نیاز است تا پیش از دیر شدن افراد مستعد شناسایی شوند تا یک مسیر رویدادی طراحی شود، از این‌رو و در راستای این هدف در مدرسه تابستانی اینترنت اشیا که به مدت ۹ روز برگزار شد، تیم‌هایی شناسایی و انتخاب شدند.
    دکتر هاشم آقازاده، معاون اجرایی و پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز هدف از برگزاری این برنامه‌ها را شناسایی تیم‌ها و گروه‌های مستعد دانست و گفت: می‌خواهیم تیم‌ها و گروه‌هایی شناسایی شوند که قابلیت تبدیل ایده به کسب و کار را دارند.
    وی با بیان این‌که این گروه‌ها می‌توانند از طریق واحد تجاری‌سازی پارک از خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در ابعاد مختلف بازاریابی، فروش، مسایل حقوقی از ثبت شرکت و … استفاده کنند، افزود: در کنار آموزش مشاوره‌ای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کارگزارانی دارد که عوامل اجرایی و انجام‌دهنده مسایل مربوط به کسب و کار هستند.
    معاون اجرایی و پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که کارگزاران، مسیر ثبت کردن شرکت، امور و مسایل مالی، حسابداری و مالیاتی را به‌درستی راهنمایی می‌کنند، تصریح کرد: از دیگر موضوعات مهم در این‌باره برقراری تعامل خوب و سازنده با سازمان‌ها و شرکت‌هاست که قراردادها با پرچم و نام پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به راحتی انجام می‌شود.
    آقازاده کمک به انعقاد قرارداد با سازمان‌های بزرگ و کمک در مباحث مناقصه‌ای را از خدمات پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دانست و گفت: پارک برنامه استارتاپی و کافه‌های مختلف و متعددی دارد و برگزار می‌کند.
    وی با بیان این‌که پارک تسهیل‌کننده حضور تیم‌هاست، یادآور شد: در این مدرسه تابستانی اینترنت اشیاء ۱۰ ایده برگزیده شدند که حاصل بررسی شمار فراوانی ایده بود.
    ایسنا


    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *