شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 12151
  • مدیریت فعلی شهرداری تهران در برخورد با فساد پیشتاز و پیش‌قدم است
    مدیریت فعلی شهرداری تهران در برخورد با فساد پیشتاز و پیش‌قدم است

    تهران را ارزان تر اداره می کنیم

    معاونت فنی مهندسی شهرداری، سازمان مهندسی عمران، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پلیس راهور از جمله بخش‌هایی هستند که در اجرای این پروژه‌ها شهرداری را همراهی کرده‌اند و به طور کلی برای پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم و ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه به صورت تملک شده است.

    شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۲۱ میلیارد تومان جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی شده که البته تلاش کرده‌ایم کمتر از ماده ۵ در جهت تأمین هزینه‌ها استفاده کنیم.

    حناچی ادامه داد: بهره‌برداری از فازهای بزرگراه شهید نجفی رستگار در تسهیل ترافیک کمربند جنوب‌شرقی تهران حائز اهمیت است و از بار ترافیکی میدان بسیج و افسریه می‌کاهد همچنین در کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از اتلاف وقت شهروندان بسیار تأثیرگذار است.

    وی به آغاز عملیات اجرایی محور شارباغ اشاره کرد و گفت: امروز کلنگ این محور زده می‌شود و وجه تسویه محور شارباغ شهر باغ است که در منطقه ۱۷ و ۱۸ قرار داد و به نوعی به پروژه لب خط معروف بوده است.

    شهردار تهران بیان داشت: عبور راه‌آهن در این مسیر به صورت شبانه‌روزی مزاحمت‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد و شهروندان درخواست رفع معضل صدا و ترافیک ناشی از این موضوع بوده‌اند.لذا از اواسط دهه ۸۰ تصمیم گرفته شد که با ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه راه‌آهن در این محدوده به زیر زمین منتقل شود.

    حناچی گفت: دو لاین رفت و برگشت برای این پروژه فراهم شد و همکاری‌های زیادی توسط مدیرعامل جدید راه‌آهن نیز صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.

    وی به ایمن‌سازی مسیر برای راه‌اندازی محور شارباغ اشاره کرد و گفت: پارکینگ‌های سطح زیر و رو پیش‌بینی شده و ۱۲۰ شرکت در فراخوان تأمین شرکت شرکت کرده‌اند و بنا داریم در اجرای پروژه‌ها از خرد جمعی و عمومی به عنوان سیاست عمومی استفاده کنیم.

    وی گفت:‌پروژه شارباغ بزرگ‌ترین محور شهری به طول ۸ کیلومتر خواهد بود و تأثیر زیادی در ارتقاء وضعیت پلاک‌های مجاور خود دارد.

    شهردار پایتخت اظهار داشت: در این دوره علیرغم اینکه در شرایط تحریم و کرونا قرار داشته‌ام و کاهش درآمد و  افزایش هزینه‌ها را متحمل شده‌ایم ولی همه پروژه‌های قدیمی بزرگ مانند شهید نجفی رستگار به اتمام رسید و پروژه‌های جدیدی در جهت توسعه قلمروی عمومی و احترام به محیط زیست مورد توجه است.

    حناچی بیان داشت: از سال ۹۶ تا کنون و طی این دوره از مدیریت شهری ۱۷ پارک و بوستان به بهره‌برداری رسیده و ۱۷ پارک دیگر هم به ویژه در مناطق ۸، ۹ و ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد تا سرانه فضای سبز در تهران ارتقاء یابد.

    شهردار پایتخت گفت: این سیاست با همراهی شورای شهر مورد توجه قرار گرفته و در تلاشیم که اداره کردن شهر تهران را به صورت منطقی و ارزان انجام دهیم و سرمایه‌گذاری روی طرح جامع تهران مدنظر است. همچنین بر همین اساس اقدامات اجرایی پروژه رود دره اوین به زودی آغاز می‌شود.

    وی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری شهرداری کاملا منطبق با طرح تفصیلی حرکت کرده و از ظرفیت‌های قانونی در شرایط سخت کرونایی و تحریم بهره‌مند شده‌ایم چرا که با روش‌های قبلی شهر قابل اداره و حتی قابل سکونت نبود.

    حناچی گفت: صدور پروانه به صورت دستی دیگر انجام نمی‌شود و سیستم بر روی طرح تفصیلی قفل شده همچنین از کمیسیون ماده ۵ در صورت اصلاح به مواردی استفاده می‌کنیم. همچنین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ فرصتی برای تهران است که با پیگیری شورای شهر، شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ تصویب و نهایی شده است.

    شهردار پایتخت به دو عارضه آلودگی هوا و ترافیک در کلانشهرهای کشور از جمله تهران اشاره کرد و بیان داشت: کنترل آلاینده‌های ثابت و متحرک مورد توجه است و کنترل و پایش هوای پایتخت نشان از تغییرات جدی دارد.

    وی افزود: در روزهای سختی که در اواخر آذر و دی ایجاد می‌شود کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها را شاهد هستیم و هر چند که دولت در اصلاح سوخت تمهیدات لازم را انجام داده ولی مسأله آلاینده‌ها از مرز تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کند.

    حناچی خاطرنشان کرد: هر چقدر که تمهیدات لازم در مورد اصلاح سوخت در پایتخت انجام گیرد ولی آلودگی عظیمی با وزش اندکی باد هم به سمت تهران می‌آید که توجه به این مسأله از مدیریت شهرداری خارج است و رئیس دولت باید به این مسأله توجه کند.

    شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: توسعه خودروهای برقی و حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی باشد و ما نیز به این موضوع توجه داریم.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *