پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۳:۲۰ بعد از ظهر
  • کد خبر 7655
  • تهران شهری پُر مخاطره است
    تهران شهری پُر مخاطره است

    تهران شهری پُر مخاطره است

    به گزارش برزن نیوز برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی چالش های مدیریت بحران در پایتخت، با حضور دکتر حمیدرضا خانکه (رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا و قائم مقام سازمان اورژانس کشور در مدیریت بحران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

    در این برنامه حمیدرضا خانکه با اشاره به این که تهران یکی از بزرگترین کلان شهرهای دنیا است، گفت: وجود گسل های بزرگ و آبریزهای مختلف و توسعه شهری نامتقارن از جمله مهم ترین مشکلات شهر تهران هستند.

    وی با بیان این که تهران شهری پُر مخاطره است، اظهار داشت: تهران همیشه مستعد تغییرات آب و هوایی است.

    قائم مقام سازمان اورژانس کشور در مدیریت بحران اضافه کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تا به امروز خدمات موثری را در زمینه برنامه ریزی و آمادگی و پاسخ در شهر تهران تدوین کرده است.

    وی افزود: عدم هماهنگی بین سازمان های مختلف و ادبیات واحد بین آن ها و عدم اختصاص یافتن منابع کافی به حوزه مدیریت بحران می تواند تهران را به یکی از پُر مخاطره ترین شهرهای دنیا مبدل کند.

    حمیدرضا خانکه ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ عنوان خطر شهر تهران را تهدید می کنند و در عین حال مردم این شهر آمادگی رویارویی با این تهدیدات را ندارند.

    وی با بیان این که توسعه شهری تهران به تناسب اصول مدیریت بحران طراحی نشده است، عنوان کرد: در سال های گذشته تهران فقط در جهت های شرقی و غربی توسعه پیدا کرده است.

    رئیس مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا افزود: جهت های شرقی و غربی تهران همیشه مستعد لرزش و سیل هستند.

    وی با اشاره به این که بسیاری از استانداردهای ساختمانی در تهران رعایت نشده اند، تصریح کرد: متاسفانه در تهران حمل و نقل و دسترسی به مراکز حیاتی به راحتی امکان پذیر نیست.

    حمیدرضا خانکه خاطر نشان کرد: زیرساخت های تهران دوام و قوام کافی در مقابل حوادث و بلایا را ندارند.

     

    تهیه و تنظیم: عباس سوری



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *