پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۷ بعد از ظهر
  • کد خبر 9812
  • شهر زنجان، هشت سکونتگاه غیررسمی دارد
    شهر زنجان، هشت سکونتگاه غیررسمی دارد

    تهران ۵۰۰ سکونتگاه ناپایدار دارد

    خلیل محبت خواه افزود: سکونت چهار و نیم میلیون نفر از جمعیت استان تهران در بافت فرسوده و حاشیه ای از جمله معضلات استان تهران است.

    وی یادآورشد: نزدیک ۳۰ درصد جمعیت این استان در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می کنند و اگر حادثه ای مثل زلزله رخ دهد حتی محلی برای پناه دادن این میزان جمعیت یا اسکان موقت آنان نداریم.

    محبت خواه اظهارداشت: سیاست هایی که در تهران از گذشته تاکنون اعمال و اجرا شده این جاذبه را برای جمعیت فراوانی ایجاد کرده است که به این استان مهاجرت کنند و برای سکونت در آن حتی زندگی در حاشیه ها و بافت های ناپایدار را برگزینند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه باید در سیاست های این چنینی تجدید نظر و اقدام به تمرکز زدایی از این استان کرد، گفت: اقدامات مطالعاتی برای ۵۰۰ محله سکونتگاهی تهران آغاز شده است و متناسب با اولویتی که داده شده در دست بررسی قرار دارند.

    وی تصریح کرد: باید متوجه بود که سهم استان تهران به تنهایی از مجموعه بافت فرسوده و ناکارآمد شهری کشور به ترتیب به ۱۰.۵ و ۲۴ درصد می رسد در حالی که ۱۸ درصد جمعیت سرزمینی ایران در آن تجمع یافته اند.

    محبت خواه خاطرنشان کرد: طرح های تفصیلی و جامع برای همه شهرهای کشور تدوین، تصویب و ابلاغ شده است و شهرهای استان تهران نیز از این جریان جدا نیست.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: این اداره کل و شهرداری موظف به نظارت بر ساخت و ساز برای جلوگیری در حاشیه ها و خارج از حریم ها هستند و باید آن را با جدیت و شدت انجام دهند.

    وی با بیان اینکه این اداره کل برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از دستگاه قضایی کمک می گیرد، ادامه داد: در آخرین اقدامات، این اداره کل اقدام به تخریب تمامی خانه باغ های غیر مجاز در دماوند با حکم قضایی کرده است و در این زمینه با جدیت مسئولیت خود را دنبال می کند.

    محبت خواه با بیان اینکه ۱۸ دستگاه در زمینه بازآفرینی شهری، اصلاح بافت های فرسوده، ناکارآمد و سکونتگاه های حاشیه ای مسئولیت دارند، ابراز تاسف کرد که تمامی دستگاه ها با وجود اعتبار تخصیص یافته قابل توجه، اقدام خاصی در این زمینه انجام نمی دهند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به کیفیت ساخت و سازهای جدید انجام گرفته در این استان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی طبق مباحثی که مقررات ملی ساختمان ملزم کرده و با توجه به حوادث طبیعی، موظف است بر رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها نظارت داشته باشد و خوشبختانه در این زمینه عملکرد قابل قبولی دارد.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *