جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۲۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 8826
  • توجه به سرانه اجتماعی _فرهنگی از اولویت‌های مدیریت شهری است
    توجه به سرانه اجتماعی _فرهنگی از اولویت‌های مدیریت شهری است

    توجه به سرانه اجتماعی _فرهنگی از اولویت‌های مدیریت شهری است

    علی نوذر پور شهردار منطقه ۲۲ در آئین افتتاح ۵۵ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۲۲ ضمن تبریک روز ولادت حضرت فاطمه و روز زن گفت: درصد انتصاب بانوان در سمت مدیریتی در منطقه ۲۲ به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است و امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند‌.

    شهردار منطقه ۲۲ افزود: پنجمین دوره افتتاح طرح های مدیریت شهری است که امروز شاهد آن هستیم و در ابتدا کلیاتی از منطقه ۲۲ ارائه می کنم که باید گفت جمعیت منطقه ۱۷۶ هزار نفر است که برآورد ما این است که جمعیت به ۲۰۰هزار نفر برسد.

    نوذر پور ادامه داد: عناصر ویژه منطقه ۲۲ شامل ورزشگاه آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس، باغ گیاه شناسی و مراکزی چون ایران مال است و در حوزه راه ما در این منطقه بزرگراه تهران شمال شهید خرازی و خط ۵ مترو را داریم.

    او در تشریح شکل گیری منطقه ۲۲ گفت: در سال ۶۵ تمهیدات برای شکل گیری منطقه شکل می گیرد و در سال ۷۱ به جغرافیای پایتخت اضافه می شود و از سال ۷۸ ماموریت مدیریت شهری در این متطقه اغاز می شود‌.

    شهردار منطقه ۲۲ افزود: اغلب بافت تراکم در این منطقه به شکل سکونت است و در بافت جدید این منطقه نیز ساخت و ساز ها از اواخر دهه ۸۰ آغاز شد و این ساخت سازها با شدت تراکم بالا اتفاق افتاد.

    نوذر پور ادامه داد: از اواخر دهه هشتاد ساخت و سازها در منطقه ۲۲ به دور از برنامه و اصول بود که امروز در مسبر تامین سرانه های اجتماعی از ۵۵ پروژه در ۶ محور افتتاح می کنیم.

    او بیان کرد:این طرح ها در فضایی به مساحت ۱ میلیون ۱۰۳ هزار متر مربع احداث شد که بعد از آن ۶ متر مربع به سرانه عمومی منطقه اضافه می شود.

    شهردار منطقه ۲۲ افزود:پروژه های ما در منطقه ۲۲ در حوزه تجهیزات شهری شامل بازار میوه تره بار ، دهکده مهربانی، نیروگاه خورشیدی و پایانه تاکسیرانی است.

    نوذر پور ادامه داد: در محور فرهنگی و گردشگی می توان به احداث رستوران ،کافی شاپ و جان پناه برای شهروندان اشاره کرد.

    او بیان کرد: اصلاح هندسی سه معبر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و ما در ادامه آن مسیر دوچرخه و مناسب سازی زیر ساخت های شهری برای رسیدن به شعار تهران شهری برای همه را احداث و مورد بهره برداری قرار دادیم.

    شهردار منطقه ۲۲ افزود: از دیگر پروژه های منطقه ۲۳ که افتتاح شد در حوزه فرهنگی و اجتماعی می توان پاتق محله ، سرای محله ، بوستان تندرستی و کتابخانه اشاره کرد.

    نوذر پور ادامه داد:گذر تاراز با بودجه ۵۵ میلیارد ریال با طول ۱۲۰ متر ایجاد شد که می توان محیطی برای رسیدن به محلی گفت و گو محور باشد که در کنار این مسیر ، برنامه های فرهنگی اجرا می شود .

    او بیان کرد: بوستان تندرستی از دیگر پروژه های مدیریت شهری است که امروز افتتاح می شود و از دیگر برنامه های ما افتتاح کتابخانه است که به عرصه عمومی برای دانش افزایی کمک می کند‌.

    شهردار منطقه ۲۲ افزود:با بودجه بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال سازمان میوه و تره بار احداث شد که می تواند به قدرت خرید شهروندان کمک کند و این طرح از جمله طرح های مشارکتی منطقه ۲۲ است.

    نوذر پور ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های شهری ما طرح لیدا فریمان است که با مساحت ۱۸۰۰ متر مربع شامل مسیر تندرستی، دوقطعه زمین بدمینتون ، پیست دوچرخه سواری و … است.

    او بیان کرد: از دیگر پروژه های منطقه افتتاح ساختمان شهرداری ناحیه ۳ است که با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

    شهردار منطقه ۲۲ افزود: دهکده مهربانی با هدف نگهداری سگ های بدون صاحب احداث شد تا زمینه رضایت روانی شهروندان را رقم بزند و از انتقال بیماری های مشترک بین سگ و انسان جلوگیری کند.

    نوذر پور ادامه داد:احداث جان پناه امید در منطقه ۲۲ با مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهری از دیگر پروژه های مدیریت شهری انجام شد که امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *