شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۰۵ بعد از ظهر
  • کد خبر 7618
  • توسعه کاربرد‌های هوش مصنوعی در بهبود مدیریت شهری
    توسعه کاربرد‌های هوش مصنوعی در بهبود مدیریت شهری

    توسعه کاربرد‌های هوش مصنوعی در بهبود مدیریت شهری

    چالش «کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری» با همکاری دبیرخانه تهران هوشمند و کمیته برگزاری مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در هفته پایانی آبان ماه ۱۳۹۸ در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

    این مسابقه یکی از مجموعه چالش‌های «کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های شهری» است که با هدف نهایی توسعه کاربرد‌های هوش مصنوعی در بهبود مدیریت شهری و افزایش هوشمندی برگزار خواهند شد.

    شناسایی پلاک مخدوش خودروها با استفاده از هوش مصنوعی

    هدف از مسابقه فعلی، شناسایی مواردی است که در آن‌ها بخشی از پلاک خودرو به‌گونه‌ای ناخوانا یا دست‌کاری شده باشد به نحوی که برخی از ارقام یا حروف مربوط به پلاک غیرقابل تشخیص و یا با شماره یا حرف دیگری اشتباه شوند.

    در این مسابقه، مجموعه‌ای از تصاویر در اختیار هر یک از تیم‌های شرکت کننده قرار داده می‌شود که مربوط به یک ناحیه برش خورده از تصاویر ثبت شده در دوربین‌های کنترل ترافیک است و تیم‌ها باید این تصاویر ورودی را به یکی از سه دسته پلاک غیر مخدوش، پلاک مخدوش و غیرپلاک دسته‌بندی کرده و شماره پلاک مخدوش را مشخص کنند.

    تعداد داده نمونه نیز جهت آشنایی تیم‌های شرکت کننده در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

    ارزیابی کمی نتایج تیم‌ها بر اساس تعداد تشخیص‌های درست آن‌ها در هر یک از سه دسته تصاویر اشاره شده انجام می‌شود و ارزیابی کیفی تیم‌ها نیز بر اساس گزارش‌ها و ارائه‌های فنی آن‌ها انجام خواهد شد. رتبه بندی نهایی تیم‌ها نیز توسط کمیته علمی مسابقه و بر اساس ارزیابی‌های کمی و کیفی آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.

    علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شرکت در مسابقه و قوانین آن به نشانی aaic.aut.ac.ir مراجعه کنند.

    همچنین پست الکترونیک به نشانی aaic@aut.ac.ir پاسخگوی پرسش‌های احتمالی علاقه‌مندان است.



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *