جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 11334
  • تازه ترین خبر درباره نهضت ملی مسکن | طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟
    تازه ترین خبر درباره نهضت ملی مسکن | طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟

    ثبت نام مجدد از جاماندگان طرح ملی مسکن

    به گزارش برزن نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهرستان کاشان، با آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

    وی در این دیدار گفت: در شرایط کرونایی که اقتصاد در یک رکود سنگین قرار گرفته است، ما با سخت‌ترین شرایط تحریمی از سوی استکبار جهانی نیز مواجه شده‌ایم اما به لطف الهی و با تدابیر اتخاذ شده و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری، از این شرایط نیز گذر خواهیم کرد.

    اسلامی با بیان اینکه امروز پروژه‌های زیرساختی و عمرانی وزارت راه و شهرسازی در همه حوزه‌ها در سرتاسر کشور به‌ صورت کاملا فعال در حال انجام است، برآیند این فعالیت‌ها را قابل‌ ستایش دانست و افزود: ما در همین شرایط و تا پایان دولت، خطوط ریلی کشور را از ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به ۱۶ هزار کیلومتر خواهیم رساند؛ طول آزادراه‌های کشور را از دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر در آغاز دولت یازدهم به سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول بزرگراه‌های کشور را نیز از ۱۶ هزار کیلومتر به حدود ۲۳ هزار کیلومتر افزایش خواهیم داد.

    وی ادامه داد: هم‌اینک ماهانه ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح می‌کنیم و برای مثال همین امروز کریدور ۱۲ کیلومتری بادرود-کاشان به بهره‌برداری رسید و ان‌شاء‌‌الله باند دومِ هشت کیلومتر باقی‌مانده این مسیر نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به برخی از اقدامات انجام‌شده در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پرداخت و گفت: برای نمونه، سال گذشته همزمان با کلنگ‌زنی محور برزک، هفت کیلومتر از مسیر نیز افتتاح شد و باقی‌مانده مسیر نیز به‌سرعت تکمیل می‌شود. اما گاهی در یک وضعیت متفاوت قرار می‌گیریم؛ نظیر پروژه‌‌هایی که شروع شده اما ردیف بودجه مصوب قانونی نداشته‌‌اند؛ مانند پروژه‌های مربوط به کمربندی‌های‌ کاشان و آران و بیدگل؛ با این وجود تصمیمات لازم در خصوص این دو پروژه مهم گرفته شد و عملیات اجرایی آنها را به‌‌زودی شروع می‌کنیم. در خصوص پروژه پل راه‌آهن کاشان نیز که همچنان سوالاتی درخصوص آن وجود دارد با استانداری و شهرداری تفاهم شد تا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرای پروژه را برعهده داشته باشد. بحث مهم دیگر مربوط به فرودگاه کاشان است که دارای مشکلات حقوقی است و با رفع مشکلات موجود، به‌ زودی شرکت فرودگاه‌ها این پروژه را به شرط اینکه مانعی بر سر راه نباشد، تحویل خواهد گرفت.

    اسلامی در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در بخش مسکن نیز گفت: خداراشاکریم که خیران مسکن‌ساز و افرادی نظیر حاج رضا کاظمی در کاشان فعال‌اند و همکاران ما مکلف هستند که زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن را در اختیار این خیران قرار دهند.

    وی از شهردار کاشان و مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز خواست که محوطه مسکن مهر کاشان را به تجهیزات و امکانات سرگرمی مورد نیاز برای ساکنان مجهز و پارکی مناسب در این سایت احداث کنند.

    وزیر راه و شهرسازی در تشریح وضعیت طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: از ۴۰۰ هزار واحدی که قول داده‌ایم در قالب این طرح ساخته شود، تعداد ۱۳۵ هزار واحد در قالب واگذاری زمین به مردم و با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیاتی شده است تا در انواع شیوه‌ها ساخته شود؛ همچنین ۲۶۵ هزار واحد نیز به‌ صورت پروژه و در قالب مجتمع‌، ساخته خواهد شد که در این شیوه نیز مردم به پروژه متصل می‌شوند و با استفاده از تسهیلات بانکی که در اختیار سازنده قرار می‌‌گیرد این واحدها نیز به سرعت تکمیل خواهد شد؛ ضروری است مردم نیز آورده و اقساط خود در این طرح را سریع‌تر در اختیار سازنده بگذارند تا طرح با سرعت مناسبی پیش رود.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان از جانمایی و تعیین‌تکلیف تمامی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در کشور خبر داد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *