جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 12564
  • تبدیل پایتخت به پارکینگ
    تبدیل پایتخت به پارکینگ

    جای پارک خودرو از ابر چالش های شهر تهران است

    در ابتدا جلسه اعضای شورای شهر در ارتباط با طرح «الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکت» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

    محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در این خصوص گفت: ما موضوع این طرح را طی چندین ماه گذشته مورد بحث و بررسی قرار دادیم، نگرانی برای پیدا کردن جای پارک در سطح خیابان‌های شهر تهران یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات امروز شهروندان تهرانی است.

    وی ادامه داد: تهران، شهری خودرو محور است و تعداد قابل توجهی خودرو در سطح شهر حضور دارند و این موضوع موجب شده، جای پارک  خودرو به یکی از ابر چالش‌های شهر تبدیل شود و عملا بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها تبدیل به توقفگاه شده اند و تردد در آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد.

    سالاری با اشاره به تصمیمات خوب اتخاذ شده توسط شورای پنجم برای رفع این معضل، اظهارکرد: ما طی تصمیمی، شهرداری تهران را ملزم کردیم نسبت به تامین پارکینگ‌های محله‌ای اقدام کند و برای این منظور هم اعلام کردیم که شهرداری مکلف است کل منابع درآمدی حاصل از کسری پارکینگ در ساختمان‌هایی که امکان تامین پارکینگ ندارند را پس از واریز در حسابی جداگانه، صرفا در این حوزه هزینه کند.

    سالاری با اشاره به طرح «الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی احداث پارکینگ عمومی در شهر تهران و پارکینگ‌های زیر سطحی با رویکرد مشارکتی»، افزود: این طرح شهرداری را مجاز می‌کند، مبتنی بر سازوکار‌های قید شده در طرح که بر مبنای کار کارشناسی تهیه شده است، زمینه را برای نهضت پارکینگ سازی در پایتخت فراهم کند و این رویکرد و الگو می‌تواند به سایر شهر‌های کشور تعمیم پیدا کند و به عنوان یکی از پارادایم‌ شیفت‌های حوزه شهرسازی و معماری در این دوره محسوب شود. اجرای این طرح هیچ بار مالی برای شهرداری ندارد بلکه ارزش افزوده و درآمد هم دارد.

    سالاری تاکید کرد:  هدف اصلی ما از ارائه این طرح ساماندهی وضعیت نابسامان پارک خوردرو در کوچه‌ها و خیابان‌ها با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از فضا‌های زیر سطحی شهر است.

    در نهایت یک فوریت این طرح پس از بحث و بررسی توسط اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

     



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *