پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۱۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 15389
  • جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار شد
    جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار شد

    جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار شد

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور به ریاست فرهاد رستگار نسب مدیرکل دفتر مطالعات، رصد و پیوست اجتماعی وزارت کشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو این کارگروه به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در این جلسه ابتدا دهقانی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت داده‌های اطلاعاتی در کمک به آسیب‌شناسی و رصد اجتماعی کشور، به سامانه‌های متعددی که در زیرمجموعه‌های مختلف این وزارتخانه فعال است، اشاره و بر لزوم بهره‌گیری سیاستگذاران حوزه رصد اجتماعی از این سامانه‌ها تاکید کرد.

    به گفته وی در حوزه وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۲۵۰ سامانه دارد که فعالیت‌های متنوع و متعدد خود را مبتنی بر داده‌های ثبت شده در آنها به پیش می‌برد.

    در ادامه این جلسه، چند سامانه مختلف و کاربردی حوزه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند که از جمله آنها می‌توان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، سامانه جامع حوادث و سوانح، سامانه سینام، سامانه ودیعه مسکن و سامانه مسکن مهر اشاره کرد.

    سپس اعضا درباره نحوه بهره‌گیری از اطلاعات بارگزاری شده در این سامانه‌ها با هدف‌های مرتبط با «رصد اجتماعی» به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *