جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۳۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 12605
  • آسیب‌شناسی علل وقوع تخلفات ساختمانی ضرورت دارد
    رشد ۱۰۸ درصدی درخواست الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی در اصفهان

    دخالت افراد فاقد صلاحیت مشکل اصلی جامعه مهندسی است

    مجتبی‌زاده  رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان گفت: معماری‌هایی که ایران به آن افتخار می‌کند مرهون تلاش مهندسان در سده‌های اخیر است.

    او با اشاره به اینکه با مقایسه زلزله رودبار و منجیل و تلفات آن با تلفات زلزله سرپل ذهاب شاهد تأثیر تغییرات در ساخت و ساز‌ها هستیم، افزود: امروزه با توجه به پیشرفت‌ها نباید نگران زلزله باشیم، اما باید تلاش کنیم تا خسارت و تلفات را به حداقل برسانیم.

    مجتبی زاده با بیان اینکه مهندسان جزو دلسوزترین اقشار جامعه هستند و همواره به مسئولیت اجتماعی خود درست عمل می‌کنند، ادامه داد: این قشر در انجام وظیفه خود همواره در صف نخست قرار دارند و امضاء فروشی در زنجان نداریم.

    او گفت: مهندسین در امور خیریه نیز فعال بوده و پروژه های  مساجد و نیازمندان را به صورت رایگان انجام می‌دهند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص افزایش رفاه مهندسان، ادامه داد: مشکل بیمه تامین اجتماعی این قشر نیز در آینده نزدیک حل می‌شود.

    او با بیان اینکه صنعت ساختمان سازی همواره با مشکلاتی مواجه بوده است، افزود: دخالت افراد فاقد صلاحیت در این صنعت از جمله این مشکلات است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث آموزش  نیز تلاش شده تا حد امکان مهندسین آموزش های  لازم را دریافت کنند، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تأکید ما برگزاری دوره های آموزشی به صورت وبینار است.

    او  با اشاره به اینکه در حادثه سرپل ذهاب به موضوع والپست توجه ویژه‌ای شد، گفت: این موضوع در پیوست ۶، جزو الزامات طراحی شده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *