سه شنبه , ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۲۹ قبل از ظهر

درباره ما

همکاران گرامی، اصحاب برنامه ریزی، داعیه داران توسعه، شهرداران، دهیاران، اعضاء محترم شهر و روستا

با سلام و احترام

به استحضار میرساند به منظور تسهیل اطلاع رسانی دقیق در حوزه تخصصی برنامه ریزی شهری و منطقه ای بطور عام و شهرسازی و معماری بطور خاص، پایگاه خبری تحلیلی برزن نیوز وارد عرصه مطبوعاتی کشور شده است تا به عنوان اولین نشریه سراسری نوعی روزنامه نگاری پژوهشی در حوزه فوق الذکر را بنیان گذاری کرده و بر اساس رسالت رسانه ای در مسیر شفافیت  و مبارزه با فساد و رانت خواری در مدیریت شهری و توسعه منطقه ای گام بردارد.

تحریریه برزن نیوز متشکل از پرسنل مهندسین مشاور پارسوماش پایدار و همکاران رسانه ای آنها است. در خلال جلسات ماهیانه مهندسین مشاور پارسوماش که پیرامون مسائل توسعه شهری و منطقه ای برگزار می گردد، به این نتیجه رسیدیم؛ یکی از آسیب های جدی مترتب بر نظام برنامه ریزی؛ اعم از طرح های آمایش، سندهای ملی، استانی و شهرستانی که دولت تدوین می کند، طرح هادی روستایی، طرح جامع و تفصیلی شهرها و …، عدم شفافیت و اطلاع رسانی لازم است. همچنین در خصوص آسیب شناسی مدیریت شهری این نتیجه حاصل شد که بسیاری از خطاهای مدیران شهری ناشی از ضعف اطلاعات و دانش تخصصی در زمینه مسائل حوزه تحت مدیریتشان است. لذا مصمم شدیم سهمی هر چند کوچک در مسیر اطلاع رسانی و ارتقاء اطلاعات مدیران شهری از یک سو و شهروندان از دیگر سو ایفا کنیم. برای تحقق این مهم مجوز انتشار پایگاه خبری تحلیلی برزن نیوز را از هیئت نظارت بر مطبوعات کشور به شماره ثبت ۷۹۱۰۴ اخذ کردیم. و اهداف ذیل را دنبال میکنیم:

  • پوشش کامل اخبار و فعالیت های شورای شهر و روستا، شهرداری و دهیاری های سراسر کشور در جهت شفاف سازی و تحقق ایده شهرداری شیشه ای.
  • انتشار مباحث و مطالب تخصصی در زمینه مدیریت شهری و توسعه منطقه ای در قالب ویدئوهای کوتاه، فایل های صوتی و … در سایت. امیدواریم این مطالب برای مدیریت شهری مفید فایده واقع شود.
  • فراهم کردن بستری مناسب برای همرسان کردن تجربه شهرداران، دهیاران و اعضاء محترم شورای شهر و روستا (چه آنهایی که امروز در این سمت هستند و چه بزرگوارانی که قبلا در این مسئولیت ها بوده اند).
  • فراهم کردن بستری مطمئن و قابل اعتماد برای پاسخگویی به نیازهای علمی دانشجویان علاقمند به برنامه ریزی و توسعه و ایجاد امکان انتشار ایده ها و مباحث آنها در این رسانه.
  • برزن نیوز در نظر دارد با کسب درآمد از راه تبلیغات و حمایت های مردمی از طرح های عام المنفعه در شهرها حمایت کند.
  • برزن نیوز در نظر دارد؛ با کمک شما و صاحب نظران مسائل شهری، بنیادی برای رتبه بندی کیفی شهرهای کشور تاسیس کند تا با گزارش های دوره ای و تغییر در رتبه شهرها مدیران شهری در سراسر کشور را تشویق به رقابت در بهبود ارائه خدمات به مردم نماید.

ما برای تحقق اهدافمان نیازمند یاری و مساعدت اصحاب اندیشه و قلم، صاحبان ایده در زمینه برنامه ریزی و توسعه، همکارانمان در دیگر شرکت های مهندسین مشاور، شهردارن شهرهای بزرگ و کوچک و اعضاء محترم شورای شهر و روستاهای سراسر کشور هستیم. امیدواریم این بزرگان دستی را که به سویشان دراز کرده ایم، به گرمی بفشارند تا با هم دیگر پلی باشیم میان سه ضلع توسعه، یعنی؛ مردم، مدیریت شهری و برنامه ریزان، و از این طریق با افزایش شفافیت، رانت را حذف و مشارکت عمومی در برنامه ریزی و هدایت توسعه را ارتقاء دهیم.

برزن نیوز کاملاً مستقل است و وامدار هیچ گروه، دسته، حزب و جناح سیاسی نیست. حتی المقدور وارد مباحث سیاسی نمی شویم اگرچه به خوبی بر این نکته واقفیم که؛ یک وجه مسائل توسعه، سیاسی است و پرداختن به آن اجتناب ناپذیر است.