پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۰۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 8380
  • درب خانه گفتمان شهر را نبندید
    درب خانه گفتمان شهر را نبندید

    درب خانه گفتمان شهر را نبندید

    به گزارش برزن نیوز خانه وارطان، خانه گفتمان شهر تهران توسط  وزارت راه و شهرسازی تعطیل شده است به  گفته موسوی، مسئول خانه وارطان، در حال حاضر تنها فضاهای تجاری این محل فعال است.

    خانه وارطان که به نام معمار آن وارطان هوانسیان نامگذاری شده است به خاطر معماری آن به ثبت ملی رسید و محلی برای برگزاری رویدادهایی همچون اولین دو سالانه معماری تهران، خانه گفتمان شهر و معماری، اولین گردهمایی طراحان شهری ایران و… تبدیل شده بود.

    در پی خبر تعطیلی این مکان جامعه مهندسان مشاور ایران در نامه ای خطاب به شهردار تهران واکنش نشان داده اند در این نامه آمده است:
    همانطور که مستحضر هستید، وارطان هوانسیان، معمار ارمنی تبار اهل ایران و پیشرو در معماری
    مدرن ایران بوده است. از ایشان آثار بسیاری از جمله ساختمان بانک سپه شعبه بازار، ساختمان بانک سپه شعبه میدان امام خمینی (ره) همچنین مقالات متعددی در انجمن آرشیتکتهای ایران، مجله آرشیتکت، مجله معماری نوین به جای مانده است.
    خانه نوستالژیک وارطان، با ۷۰ سال قدمت و یکی از نخستین نشانههای پیدایش معماری مدرن در تهران است که در مهر ماه ۹۸ به عنوان اثر ملی شناخته شد. این بنا با مالکیت وزارت راه و شهرسازی، از سال ۹۴ تنها محل متمرکز برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، نمایشگاههای عکس و نقاشی، مسابقههای هنری، آرتشاپ و کافه کتاب در حوزه تخصصی معماری و شهرسازی بوده است. متاسفانه چند روزی است بنا بر اخبار منتشر شده در رسانه ها، وزارت راه و شهرسازی تصمیم به توقف فعالیت های فرهنگی این مجموعه با ارزش نموده است.
    تقاضا می شود در شرایطی که وزارت راه و شهرسازی، احتمالاً به دلیل اولویت های کاری متعدد خود، با ادامه فعالیت این مجموعه فرهنگی مخالف هستند، با تعامل با این وزارتخانه، زمینه ادامه فعالیت این مجموعه فرهنگی، به عنوان مامنی امن برای اهالی معماری و شهرسازی، فراهم آید تا این مجموعه در بستر و فضای فرهنگی دانشگاه تهران و خیابان انقلاب بتواند به ارتقای فرهنگ ایران اسلامی کمک شایانی نماید.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *