جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۳۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 14441
  • دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان
    دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان

    دیپلماسی حمل‌ونقل برای توسعه روابط با همسایگان

    به گزارش برزن نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در نشست با نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو ماه گذشته وضعیت ترانزیت در کشور متحول شده است، گفت: در این مدت توافقات خوبی با پاکستان، قرقیزستان. ترکمنستان و آذربایجان منعقد شده و توانسته‌ایم دیپلماسی حمل‌ونقل را  برای گسترش ترانزیت در کشور به کار بگیریم.

    وی با اشاره به پیش‌بینی منابع مالی خارج از ردیف بودجه برای توسعه صنعت حمل‌ونقل در کشور افزود: راهکارهای مختلفی در نظر داریم که یکی از ان‌ها تهاتر املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با پروژه‌های مسکن و راه‌سازی است. به این منظور ایجاد دو صندوق حمل‌ونقل و مسکن نیز پیش بینی شده که اقدام بسیار خوبی است. چراکه درآمدهای وزارتخانه در این دو صندوق تجمیع شده و بدون ورود به خزانه برای توسعه هر دو حوزه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی یعنی مسکن و حمل‌ونقل هزینه خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه خوبی برای ایجاد کریدور شیراز-بوشهر در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم شاهد پیشرفت هر دو پروژه احداث آزادراه و راه‌آهن بین دو استان باشیم.

    قاسمی در انتها از نمایندگان مجلس خواست که در بودجه ۱۴۰۱ وزارت راه و شهرسازی به مأموریت های کلان و قابل توجه ابن وزارتخانه در توسعه زیرساخت ها توجه شود.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *