جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۲۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 15121
  • تعرفه خدمات مهندسی افزایش می‌یابد
    سامانه عضویت مهندسان با همکاری وزارت راه و نظام مهندسی راه‌اندازی می‌شود

    رکود بی سابقه حاکم براشتغال مهندسان مشاور و پیمانکاران

    یک عضوهیات رییسه جامعه مهندسان مشاورایران، ازرکود بی سابقه حاکم براشتغال مهندسان مشاور و پیمانکاران خبرداد وگفت: طی ۵۰ سال اخیرکه تجربه همکاری با مهندسان مشاورداشتم، هیچ دورانی به این اندازه برای مهندسان سخت نبوده وعلت آن طرز تلقی و نوع برخورد مدیریت های کلان در مقیاس ملی، محلی و مدیریت شهری و سیستم حاکم، با سطح تخصص های پایین، می باشد.

    سعید سادات نیا با تاکید براینکه تعیین شرایط عضویت درانجمن هرصنفی، حتما باید توسط خود صنف مشخص شود، افزود: متاسفانه شرایط احراز صلاحیت مهندسان مشاور را خود سازمان برنامه به طور کامل مشخص می کند و همین امر باعث ورود افراد کم تخصص، بدور از اخلاق صنفی حرفه ای وبی تجربه به این صنف شده است. درحالی که نسل اولیه و پیشکسوتان، تحصیلات و سوابق عالی داشتند .
    وی، درخصوص کاهش رغبت محصلین به رشته های مهندسی درکشور، اظهارکرد: طبق آمارهای رسمی، برخلاف سال های قبل متاسفانه کم ترین گرایش به رشته های مهندسی بود چرا که درامدی برای این حرفه درایران وجود ندارد درحالی که مهندسین مشاور برای توسعه پایدار سرزمین و کشور به وجود آمده اند .
    عضوهیات رییسه جامعه مهندسان مشاورایران، خاطر نشان کرد که بیش از نیمی از شرکت های مهندسی مشاوره غیرفعال هستند وشرکت های صاحب نام که بیش از ۶۰ سال سابقه داشتند، اکنون از بین رفته اند ضمن این که سهام بسیاری از شرکت های خصوصی توسط ارگان ها و نهادهای دولتی خریداری شده است .

    چابک آنلاین



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *