جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۳ قبل از ظهر
  • کد خبر 5776
  • شهرهای هوشمند و تاب‌آور
    هوشمندسازی نیاز شهرهای پرجمعیت امروزی

    ساختارسازی در شهرداری برای حرکت به سمت هوشمندسازی شهر/قانونی برای هوشمندسازی شهر نداریم

    برزن نیوز: همایون یزدان‌پناه با بیان ضرورت یکپارچه سازی و الکترونیکی سازی خدمات در شهر اظهار کرد: در بستر یکپارچه‌سازی خدمات شهرداری می تواند بیاید و زمینه‌ای برای یکپارچه‌سازی خدمات و فرآیندها به صورت الکترونیکی فراهم کند و سپس در این قالب خدمات مختلف در معرض دید و انتخاب قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه در سطح کلان کشوری قانونی برای بحث هوشمندسازی شهر نداریم گفت: سال‌هاست در خصوص شهرهای هوشمند در دنیا کار می‌شود و اگر در این زمینه معطل قانون شویم مردم ضرر می کنند و راسا با دستور شهردار قم وارد مساله شدیم.

    رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم اذعان کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که با کدخدا منشی و فضای ارتباط دوسویه تعاملات را افزایش دهیم و بتوانیم بستر یکپارچه‌سازی و هوشمندسازی را فراهم کنیم که به همین خاطر ستاد شهر هوشمند در شهرداری تشکیل شده است.

    وی بیان کرد: در گذشته هم بحث این ستاد مطرح شده اما ساختاری وجود نداشته است؛ امروز ساختار این کار در قالب سازمان فناوری اطلاعات و ستاد شهر هوشمند فراهم شده است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *