پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۳۴ بعد از ظهر
  • کد خبر 12647
  • سازمان‌های مردم‌نهاد رکن سوم توسعه پایدار/راه‌اندازی باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران
    سازمان‌های مردم‌نهاد رکن سوم توسعه پایدار/راه‌اندازی باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران

    سازمان‌های مردم‌نهاد رکن سوم توسعه پایدار/راه‌اندازی باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران

    سید مالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پیامی به مناسبت روز جهانی سازمان های مردم نهاد اظهارداشت: امروزه یکی از ارکان مهم و اساسی توسعه‌ پایدار، مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک ضرورت اجتماعی در اداره امور جامعه است.

    وی افزود: بر همین اساس توسعه و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد برای افزایش موفقیت و اثربخشی اقدامات و مأموریت‌های سازمانی امری ضروریست؛ چراکه دخالت دادن آنها در تصمیم‌گیری ها و تصمیم‌سازی‌ها می تواند یاریگر سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی، در مسیر رسیدن به خواسته‌ها و نیاز‌های شهروندان باشند.

    مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: از سوی دیگر حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه علاوه بر ایجاد شوق و علاقه‌مندی در بین فعالان اجتماعی و فرهنگی، زمینه‌ساز بروز خلاقیت‌ها و تفکرات سازنده نیز خواهد بود و به همین دلیل نیز عموم صاحب‌نظران، از نقش مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد اهداف جامعه و دولت، با عنوان رکن سوم در توسعه پایدار یاد می‌کنند.

    وی بیان داشت: سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن عرض تبریک، روز جهانی سازمان‌های مردم نهاد به عموم شهروندان به خصوص کنشگران پرتلاش حوزه‌ اجتماعی، این نوید را می‌دهد که با توجه به اعتقاد این سازمان به لزوم ارتقای سطح مشارکت شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد به مثابه شرکایی ارزشمند در مسیر توسعه اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران کرده است.

    حسینی افزود: تکوین و رشد نهادهای مدنی، نویدبخش بازسازی اجتماعی، تقویت امر جمعی و بسط و ارتقای سرمایه اجتماعی به شمار می‌آید.

    مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهرانخاطرنشان کرد: باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران ساختار و بستری پویا برای فعالیت‌های داوطلبانه کنشگران اجتماعی است که می‌کوشد با فعالیت‌های داوطلبانه و مسئولانه تک تک شهروندان شعار تهران شهری برای همه را تحقق بخشد.



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *