جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۳:۲۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 14390
  • مشهدشهر و شهرداری سرقت میلیونی روزانه اموال عمومی، تاسیسات و زیرساخت‌های شهری | افزایش نگران کننده آمار سرقت تجهیزات شهری در مشهد
    مشهدشهر و شهرداری سرقت میلیونی روزانه اموال عمومی، تاسیسات و زیرساخت‌های شهری | افزایش نگران کننده آمار سرقت تجهیزات شهری در مشهد

    سرقت میلیونی روزانه اموال عمومی، تاسیسات و زیرساخت‌های شهری | افزایش نگران کننده آمار سرقت تجهیزات شهری در مشهد

    عمق فاجعه سرقت تجهیزات شهری را می‌توان در تماس مردم با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ متوجه شد، روزانه به دلیل انجام این سرقت ها مشکلات و خطرات زیادی برای شهروندان به وجود می‌آید که گاهی منجر به آسیب‌های جانی و مالی برای انان می‌شود.

    علاوه بر مشکلات ایجاد شده برای شهروندان، این سرقت ها خدمت رسانی مدیریت شهری را نیز با مشکلات جدی مواجه می‌کند و حتی گاهی موجب توقف چند روزه پروژه های شهری می شود.

    در واقع این سرقت‌های سریالی، زندگی معمولی و ترددهای روزانه شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند، به‌طوری که برخی از تصادفات یا ترافیک‌های سرسام‌آور ناشی از سرقت تابلوهای شناسایی معابر یا راهنمایی و رانندگی است.

    بیش از ۷۰۰ تماس با موضوع سرقت تجهیزات و زیرساخت‌های شهری

    از ابتدای سال جاری بیش از ۷۰۰ تماس درخصوص سرقت تجهیزات شهری توسط شهروندان با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گرفته شده است که ۱۸۸ تماس درخصوص خسارت، سرقت و نصب علائم هشداردهنده و رفع خطر، ۱۳۳ تماس با موضوع سرقت تجهیزات فضای سبز، سرقت نرده‌های مسیل، کال و کانال‌ها بوده است.

    سرقت تجهیزات ترافیکی و فرهنگی، تجهیزات خدمات شهری، فنی عمران و حمل و نقل عمومی نیز از موارد پرتکرار تماس های شهروندان با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ بوده است.

    بیشترین سرقت تجهیزات ترافیکی در بزرگراه بسیج و شهید میرزایی اتفاق می افتد

    مهدی عظیمی معاون اجرایی سازمان ترافیک نیز در خصوص این موضوع، اظهار می‌کند: بیشترین سرقت تجهیزات ترافیکی در بزرگراه بسیج و شهید میرزایی میرزایی رخ می‌دهد.

    وی می‌گوید: نرده‌ها، گاردریل، تابلوها و پایه‌های ترافیکی جزو بیشترین موارد سرقت هستند که سالیانه ۲ و نیم تا ۳میلیارد تومان به تجهیزات ترافیکی خسارت می‌زنند.

    بیشترین آمار سرقت‌ها مربوط به سرقت کابل های برق و شبکه است

    علی پژومند راد رئیس مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه متاسفانه سرقت تجهیزات ترافیکی هوشمند این روزها افزایش داشته است، می افزاید: کابل های برق و شبکه از جمله موارد پرتکرار این سرقت‌ها هستند‌‌.

    وی ادامه می‌دهد: از ابتدای سال جاری بیش از هزار متر کابل برق و ۲۶۰ متر کابل شبکه به سرقت رفته است.

    روزانه چندین میلیون تومان از اموال عمومی مشهد سرقت می‌شود

    سیدمهدی سادات رییس اداره نظارت بر نگهداری و تعمیرات تاسیسات شهری شهرداری مشهد نیز در این خصوص، می گوید: درحال حاضر سرقت‌های دیگر توسط سارقین ساده یا تازه کار انجام نمی‌شود بلکه این سرقت‌ها به صورت هماهنگ و توسط سارقین حرفه‌ای انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه متاسفانه روزانه چندین میلیون تومان از تاسیسات و زیرساخت‌های شهری و اموال عمومی در مشهد سرقت می شود، تاکید می‌کند: به همین دلیل مدیریت شهری مجبور است هزینه ای را که باید صرف توسعه شهر کند در رفع خطر و جایگزینی زیرساخت‌های شهری خرج کند.

    سادات تصریح می‌کند: مدیریت شهری می تواند با اجرای طرح حفاظت فیزیکی با استفاده از ظرفیت مردمی شورای اجتماعی محلات و برخورد جدی با مال خرهای شناخته شده اموال مسروقه، آمار سرقت‌ها را کاهش دهد.

    این سرقت پیامدهای زیادی را به دنبال دارد که به همین دلیل باید راهکارهایی در این موضوع اندیشیده شود؛ بنظر می‌رسد در حال حاضر نیازمند فرهنگسازی و ارائه آموزش های لازم برای شهروندان با کمک رسانه ها و ایجاد شرایط سخت برای سارقین با ایمن کردن تجهیزات شهری هستیم.

    منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *