جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۵۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 8468
  • سواحل آزاد شده توسط شهرداری ها احیا شود
    سواحل آزاد شده توسط شهرداری ها احیا شود

    سواحل محدوده شهرها به شهرداری ها واگذار شود

    رحیم جمالی صبح امروز در نشست تخصصی شهرداران شهرهای ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: ساحل نقطه اشتراک تمام شهرهای ساحلی استان بوشهر است که در صورت همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و سرمایه گذار می‌توان برنامه مدون برای استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی برای ارتقای مبلمان و توسعه شهرهای ساحلی کرد.

    شهردار بندر کنگان به موضوع خدمات دهی شهرداری‌های استان به مسافران و گردشگران اشاره و افزود: شهرداری‌ها غالبا یک خدمات دهنده به مهمانان و مسافران هستند که بایستی با تغییرات و اعمال برنامه‌هایی از این فرصت برای درآمدزایی و رونق شهری نیز استفاده کرد.

    وی بیان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های موقت برای حفظ زیبایی مبلمان شهری، تدوین ضوابط مطلوب طراحی ساحل، و واگذاری مدیریت سواحل در محدوده شهرها به شهرداریها ضروری است.

    کارشناس دفتر امور شهری استانداری بوشهر نیز گفت: راه اندازی کارگروه تخصصی شهرهای ساحلی گامی در جهت هم افزایی و توسعه همگون شهرهای استان با بهره گیری از خرد جمعی و طرح مسائل و نیازهای مشترک شهری است.

    ندری افزود: این کارگروه بصورت چرخشی و با اولویت بررسی راهکارهای حل مشکلات مهم شهری در شهرهای ساحلی استان برگزار خواهد شد.

    وی با اشاره به وجوه اشتراک برخی مسائل و مشکلات شهرهای ساحلی بیان داشت: تلاش می‌شود بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها حل شود.

    این مقام مسؤول در پایان عنوان کرد: سواحل منشاء توسعه و پیشرفت و تعالی کشور هستند که میل به این مهم در سایه مدیریت و برنامه ریزی میسر خواهد بود.

    گفتنی است، در این کارگروه شهرداران شهرهای ساحلی به بیان برخی مسائل و مشکلات پرداختند.

    فارس



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *