چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 9041
  • گرفتاری برخی از مردم در برزخ شهرداری تهران
    شهردار تهران می ترسد وارد تصمیم بزرگ شود

    شهرداری تهران بدهکارترین نهاد عمومی است

    سیدحسن رسولی در جریان بررسی دو فوریت لایحه “مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع کرونا” با اشاره به اینکه شهرداری تهران در حال حاضر فقیرترین و بدهکارترین نهاد عمومی غیردولتی است، اظهار داشت: به دلیل مصیبت و مشکلات جاری با دوفوریت موافق هستم، اما به دلیل تعجیل در تهیه این دو فوریت بند سوم و چهارم این لایحه ایراد محتوایی دارد و دقت کافی در تهیه آن اعمال نشده است.
    وی با بیان اینکه در بند سوم “استمهال اسناد دریافتی حقیقی و حقوقی (به غیر از نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی) ” هر کدام دارای بار حقوقی خاص خود است، اظهارکرد: استثناء کردن نهاد‌های عمومی در این بند به چه معنا است؟
    خزانه دار شورای شهر تهران در مخالفت با افزایش مهلت پرداخت مودیان و شهروندان به شهرداری از ۳۱ اردیبهشت به ۳۱ خرداد در این متن لایحه، اظهار کرد: این مهلت سه ماه، یعنی سه ماه نخست سال ۹۹ از این محل درآمدی به خزانه داری شهرداری واریز نخواهد شد. دستگاه‌های دولتی با توجه به اختیارات خاصی که دارند، مشکل مالی را از طریق مختلف مانند استقراض، اسناد خزانه و اوراق بهادار برطرف می‌کند، اما شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیردولتی صرفا باید بر اساس درآمد‌های حاصله هزینه‌ها را تامین کند.
    نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: با توجه به وضعیت کنونی در کشور برخلاف سال‌های گذشته چندماه کم درآمدی را خواهیم داشت. توجه همکاران را به این نکته جلب می‌کنم شهرداری باید حدود ۱۳ هزار میلیارد ظرف دو ماه اول سال آینده برای حقوق و دستمزد و هزینه نگهداشت شهر هزینه کند. ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران ضمن اهتمام به مشکلات شهروندان، مسئول و ناظر اداره صحیح دخل و خرج شهرداری هستیم و در صورت تمدید مهلت پرداخت تا پایان خردادماه نسبت به تامین درآمد‌های شهرداری نگرانی وجود دارد.
    رسولی تاکید کرد: با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران در صورتی تمدید مهلت پرداخت عوارض، شهرداری تهران ناچار است بخشی از حقوق و مزایا و هزینه کارگرانی که خدمات پیمانکاری به شهر ارائه می‌دهند را پرداخت نکند. در این صورت حتما از سوی افکار عمومی مواخذه خواهیم شد.
    در نهایت پیشنهاد و تاکید سیدحسن رسولی مبنی بر تمدید پرداخت عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند تا پایان اردیبهشت ماه رای آورد.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران
     نشان ایثارگری کادر پزشکی در تهران ساخته شود
    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد کرد نشان ایثارگری کادر پزشکی در تهران ساخته شود.
    زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در توضیح طرح پیشنهادی خود گفت: جامعه پزشکی و همچنین کادر درمانی در مدت بحران ویروس کرونا در مراکز درمانی حضور یافته و با از خودگذشتگی و تلاش‌های مجدانه به نجات جان شهروندان تهرانی پرداخته و ایثار کردند.
    وی افزود: همه مردم قدردان رشادت‌های این عزیزان هستند و شهرداری هم باید این قدردانی را در قالب ساخت یک نشان و در راستای پاسداشت وتقدیر از مجاهدت و تلاش آنان پاس بدارد.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری باید با همکاری هنرمندان و مجسمه ساز‌ها یک تندیس در خور این ایثارگری طراحی کند و پس از ساخت در یکی از مکان‌های عمومی و پرتردد نصب شود تا یاد فداکاری آن‌ها همیشه گرامی داشته شود.
    وی افزود: یادمان نرود که البته در همین ایام عزیزان ما در خدمات شهری و حوزه مدیریت شهری هم اقدامات ویژه‌ای انجام دادند.
    نوری گفت: این عزیزان با رشادت اقدام به جمع آوری پسماند‌ها و تهران را تمیز می‌کنند و در خط مقدم این اقدام قرار دارند که باید از آن‌ها هم تشکر کرد.


    مطلب پیشنهادی

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    زنگ خطر تبدیل روستاها به واحدهای غیرمولد/ بیم آسیب رساندن به اراضی کشاورزی حاصلخیز

    رئیس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه در طرح‌های هادی روستایی باید مدیریت بهینه زمین به نحوی انجام شود که اولا توسعه روستا منطبق با رشد جمعیت واقعی باشد و ثانیا به اراضی کشاورزی حاصلخیز آسیب وارد نشود، بر مقابله با تبدیل روستاها به واحد های غیر مولد تاکید کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *