پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۰۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 7387
  • چرا نسخه‌های قدیمی طرح‌های شهری کارایی لازم را ندارد؟
    چرا نسخه‌های قدیمی طرح‌های شهری کارایی لازم را ندارد؟

    شهرداری مشهد ۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت به شهرداری را تسویه کرد

    احمد نوروزی در اولین نشست تخصصی نقد و بررسی دستاوردهای اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای مدیریت شهری در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعتقاد این شورا استفاده از خرد جمعی است و به همین دلیل سامانه هایی برای استفاده از نظرات و طرح‌ ها برای ایجاد تعامل بیشتر با جامعه پیش بینی شده است.

    وی اظهار داشت: تأمین منابع مالی نیز باید متنوع باشد تا در سایر حوزه های شهری مورد استفاده قرار گیرد و سرمایه های راکد نیز باید به جریان افتد.

    وی با تاکید به قدردانی از کارآفرینان گفت: در برخی موارد یک کارآفرین که توانسته است ۵۰۰ شغل ایجاد کند مورد تقدیر و تکریم قرار نمی‌گیرد، همچنین سعی شده است برای سرمایه گذاری در شهر مشهد ایرادهای گذشته رفع و راهکارها اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرند.

    وی با بیان اینکه نقطه قوت شهر مشهد وجود بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) است اظهار داشت: به همین دلیل حضور زائران و گردشگران در این شهر بسیار بیشتر از مناطق دیگر کشور می باشد که حوزه های فراوان در مسیر گردشگری این شهر تعریف شده است.

    وی ادامه داد: در سال گذشته با وجود رکود در کشور، ۳۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در مشهد منعقد شد و همچنین مشکلات ۲۶ پروژه در منطقه ثامن و ۲۰ پروژه در دیگر مناطق این شهر بررسی و رفع شد.

    عضو شورای شهر مشهد گفت: یکی از موارد دیگری که می‌تواند به حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک کند حمایت از طرح مشاغل خرد و خانگی است.

    وی همچنین هزینه جاری روزانه شهرداری مشهد را ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: شهرداری با استفاده از فرصت‌های موجود در شهر، برنامه ریزی مناسب و با استفاده از بند “و” تبصره پنج توانسته است با تهاتر ۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی دولت به شهرداری را تسویه کند.

    وی اظهار داشت: در قراردادهای تنظیمی جدید سعی شده است نقاط ابهام به کمترین حد برسد ولی در عین حال شفافیت قراردادها مطلوب است.

     



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *