پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ بعد از ظهر
  • کد خبر 15193
  • شهرسازی بساز بفروش پایان می‌یابد؟
    شهرسازی بساز بفروش پایان می‌یابد؟

    شهرسازی بساز بفروش پایان می‌یابد؟

    حادثه روز گذشته را می‌توان میوه نحس ساخت‌وساز غیر ایمن و عدم اجرای برنامه مقاوم و ایمن‌سازی بافت تجاری و اداری کشور دانست.
    براساس آمارهای غیررسمی حداقل ۶ نفر از شهروندان و عابران در این اتفاق جان باختند و گروهی زیر آوار مانده‌اند. در دقایق اولیه این حادثه واحد عملیات هلال‌احمر استان خوزستان با اعزام بالگردهای امدادرسان، ۲۰ آمبولانس و تیم  امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با دو تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن‌سازی صحنه آغاز شد. به گفته فرماندار آبادان تا لحظه تنظیم خبر آمار دقیقی از تلفات وجود ندارد. عباسپور افزوده است: این ساختمان ۱۰طبقه در حال ساخت بوده است و احتمال افزایش تلفات جانی به‌دلیل بروز این حادثه در منطقه مسکونی وجود دارد.
    ‌بنا به اسنادی که به بیرون درز کرده، این ساختمان، سه‌طبقه مازاد بر نقشه ساخته شده است. مدیر عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان نیز آمار اولیه مصدومان نجات یافته را  ۳۵ نفر اعلام کرد.
    وی ادامه داد: حدود ۳۰تا ۴۰درصد ساختمان تخریب شده و احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است؛ چرا که ۱۰۰الی ۱۵۰نفر در ساختمان حضور داشتند.
    رئیس کل دادگستری استان خوزستان درواکنش‌به حادثه متروپل دستور بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان را صادر کرد. دهقانی همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.رئیس جمهور که در سفر عمان بود، به معاون اول خود دستور رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان را صادر کرد. محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز بلافاصله، در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به حادثه دیدگان را صادر کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

    قدس آنلاین



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *