شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۵۹ قبل از ظهر
  • کد خبر 6636
  • شهر جدید هشتگرد به شبکه یادگیرنده یونسکو پیوست
    شهر جدید هشتگرد به شبکه یادگیرنده یونسکو پیوست

    شهر جدید هشتگرد به شبکه یادگیرنده یونسکو پیوست

    عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی کشور در آئین رونمایی از پیوستن شهرجدیدهشتگرد به شبکه یادگیرنده یونسکو  اظهار داشت: معرفی شهرها به عنوان شهر یادگیرنده یکی از اقداماتی است که توسط سازمان یونسکو انجام می‌شود.
    زهره داودپور با اشاره به این نکته که در مجموع ۲۲۴ شهر از ۵۲ کشور دنیا عضو شبکه شهرهای یادگیرنده هستند، گفت: در ایران شهر جدید هشتگرد پنجمین شهر ثبت شده بعد از شیراز، اراک، کاشان و بهبهان در فهرست شهرهای یادگیرنده قرار دارد.

    وی اظهار داشت: شهرهای مشهد و یزد به ترتیب در رده های ششم و هفتم قرار گرفته اند.
    وی گفت: این اتفاق این امکان را به شهرها می‌دهد که محیط شهری را برای یادگیری در زمان‌ها و مکان‌های مختلف تجهیز کرده و از این فرصت در جهت تحقق اهداف شهرهای یادگیرنده و توسعه زیرساخت های فرهنگی و آموزشی شهرهای جدید استفاده نمایند.
    داود پور افزود: این عنوان همچنین می تواند به عنوان برندینگ شهری محسوب شده و زمینه ساز افزایش تولید ناخالص داخلی شهر جدید هشتگرد باشد و پویایی اجتماعی، سرمایه اجتماعی و مشارکت و انسجام اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
    مجری ثبت شهر جدید هشتگرد در شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو نیز گفت: دلیل انتخاب شهر جدید  هشتگرد بر اساس برنامه توسعه خاص آن و تاکید بر ورزش و هنر  و انسجام اجتماعی این شهر بوده است.
    نوید سعیدی رضوانی گفت: این اتفاق می‌تواند با توجه به جمعیت جوان و تحصیلکرده  شهر جدید هشتگرد  بحث یادگیرندگی  و یادگیری مادام العمر و همچنین رویدادها، همایش‌ها و نشست‌ها و آموزش‌های رو در رو و آموزش‌های کتابخانه‌ای، آموزش‌های جدید و خلاق و ابتکاری را در جهت رشد و توسعه شهروندی در بر داشته باشد.
    وی افزود: امیدواریم طی برنامه چهار ساله شاخص‌ها را بهبود داده و بتوانیم به انسجام اجتماعی لازم رسیده و بهبود سلامتی روانی و جسمی مردم را از طریق ورزش فعالیت‌های اجتماعی، با تاکید بر فضاهای بیرونی و شهری شهروندان بدست آوریم که البته در این زمینه سراهای محله و ثمن ها و شهرداری و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد حتما یاری‌گر ما خواهند بود.
    مجری ثبت شهر جدید هشتگرد در شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو اظهار داشت: از این به بعد دبیرخانه دائمی برای یونسکو در شهرداری دائر می‌شود که فعالیت‌های یادگیرنده را ارزیابی تا ثبت جهانی در این شهر حفظ گردد.
    نایب رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ضمن خرسندی از این اتفاق گفت: عضویت شهرجدید هشتگرد در شبکه جهانی یونسکو یک امتیاز خوب برای شهر به حساب می‌آید و می‌تواند موجب ارتقای کیفیت و جذب جمعیت بیشتر برای سکونت در این شهر گردد.
    محمد علی حاجی زاده این اتفاق را حاکی از فعالیتهای خوب و ایجاد زیرساختهای ایجاد شده در شهر بیان کرد که سازمان یونسکو را مجاب به ثبت جهانی نموده است.
    وی گفت: شهر جدید هشتگرد اولین و تنها شهر جدید در کشور و دومین شهرجدید عضو شبکه شهرهای یادگیرنده در دنیا می‌باشد.
    حاجی زاده با بیان اینکه بحث شهرهای یادگیرنده در یونسکو مبنی بر آن است که تمام منابع موجود باید جهت آموزش ذینفعان که شهروندان هستند استفاده شود، گفت: ما نباید دغدغه آموزش را از طریق آموزش و پرورش داشته باشیم و شرکت عمران و شهرداری شهرجدید هشتگرد نیز بعنوان متولی باید به آن اهتمام بورزند.
    وی افزود: این اتفاق خبر خوبی برای شهروندان شهر جدید هشتگرد به جهت یادگیری در تمام امور و تمام زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.
    حاجی زاده گفت:  یکی از ارکان انتخاب شهرجدید هشتگرد به عنوان شهریادگیرنده موضوع احداث سرای محله و مدارس اجتماع محور بوده است.
    حاجی زاده گفت: در زمان حاضر ۴ سرای محله در شهر جدید هشتگرد فعال است و ۲ سرای محله هم در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
    وی با بیان اینکه اکنون یک واحد مدرسه اجتماع محور در شهر جدید هشتگرد وجود دارد و ۴ مدرسه نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: در مهرماه سال جاری تمام مدارس را به مدارس اجتماع محور جهت ترویج فرهنگ و موارد آموزشی شهروندان تبدیل خواهیم کرد و در این مدارس آموزش‌های مختلف اعم از آموزش زبان‌های خارجی، آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی، فوتبال، ورزش های همگانی، والیبال و سایر ورزش‌ها را خواهیم داشت.
    شهردار شهر جدید هشتگرد نیز اظهار داشت: با ثبت جهانی شهر جدید هشتگرد در سازمان یونسکو وظایف و مسئولیت بسیار زیادی بر عهده شهرداری قرار خواهد گرفت چرا که شهرداری در مباحث شهری و زندگی مردم مسئول می‌باشد.
    اصغر آقائی گفت: امیدواریم از این فرصتی که بوجود آمده علاوه بر معرفی کشور از ظرفیت‌های سازمان جهانی جهت ارتقاء جایگاه شهری و شهروندی استفاده نمائیم.

    «شهرهای یادگیرنده شهرهایی هستند که به طور مؤثر منابعشان را در بخش هایی چون ترویج یادگیری فراگیر از آموزش پایه تا آموزش عالی، باز زنده سازی یادگیری در خانواده ها و جوامع، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری مدرن یادگیری، افزایش مزیت و کیفیت یادگیری و پرورش یک فرهنگ یادگیری در طول زندگی به کار برده و قدرت فردی و همبستگی اجتماعی، موفقیت اقتصادی و فرهنگی و توسعه پایدار را ایجاد کرده و ارتقا دهند.»

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *