پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۲ قبل از ظهر
  • کد خبر 2828
  • امانی اموزش شهروندی شورا

    شورای شهر تهران نگاه جدی تری به آموزش های شهروندی خواهد داشت

    شهربانو امانی با اشاره برنامه شورای اسلامی شهر تهران برای آموزش های شهروندی اظهار کرد: در برنامه سوم سعی می کنیم با جدیت بیشتری رویکردها را تغییر دهیم و برای اجرای درست آن نیز نظارت های ویژه ای داشته باشیم چرا که محتوای آموزش اهمیت بالایی دارد.
    وی درباره ضرورت نیازسنجی شهروندان برای مطالبات و مسئولیت هایشان گفت: در ابتدا باید بررسی کرد که شهروندان به چه آموزش هایی نیاز دارند و بر اساس نیازهایشان آموزش های شهروندی شکل گیرد.
    امانی با اشاره به نظرسنجی هایی که تاکنون برای شهروندان تهرانی با همکاری استقرار شورای جدید و تیم شهرداری شده، افزود: این نظرسنجی تبدیل به یک مطالبه اجتماعی شده و نشان می دهد بهبود مسئله ترافیک و آلودگی هوا جز نیازهای اولیه شهروندان تهرانی است.
    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اهمیت نقش آگاهی شهروندان از مطالباتشان و به کارگیری مشارکت مردمی در تحقق اهداف آموزش های شهروندی گفت: کافی است مطالبات شهروندان را از خودشان بخواهیم بدین ترتیب شهروندان بر اساس نیازهایی که احساس می کنند، در جهت پیشبرد اهداف آموزش های شهروندی، ما را نیز یاری می کنند.
    وی با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های شهروندی افزود: من از جشنواره مشکات و آموزش های شهروندی بسیار استقبال می کنم و به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این مسئله توجه و نگاه ویژه ای خواهم داشت.
    امانی، جشنواره مشکات و اجرای طرح آموزش های شهروندی در مدارس را یکی از مهم ترین و اثربخش ترین راهکارهای موفقیت در آموزش های شهروندی دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته مسئولیت های اجتماعی در دوران پیش دبستانی تا دبستان آموزش داده می شود و تکلیف شهروند مسئول و مطالبه گر معلوم خواهد شد.
    ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی به همت اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ابتدای دی ماه امسال در تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران آغاز شده است.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *