پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۴۹ بعد از ظهر
  • کد خبر 14585
  • ۱۳‌بحران پیش روی مدیریت شهری
    شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان موافقت کرد

    شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۶۸۰ هکتار به شهر همدان موافقت کرد

    “علیرضا قاسمی فرزاد” در این سفر با حضور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و دیدار و رایزنی‌ با  مسوولان شورای عالی، موفق شد موافقت شورای عالی در راستای الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین به طرح جامع شهری همدان را دریافت کند.

    استاندار همدان در این ارتباط گفت: امروز به دنبال حضور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی دولتی واقع در محدوده اراضی شورین در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با توجه به گزارشی که به طور مبسوط ارائه شد، موفق به اخذ موافقت برای الحاق این اراضی به طرح جامع شهری همدان شدیم.

    “علیرضا قاسمی‌فرزاد” افزود: موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار از اراضی شورین در فرآیند طرح جامع شهری همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با توجه به سیاست و برنامه نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم، درخواست شد تا این الحاق انجام شود.

    وی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح جامع همدان توسط مشاور نقش جهان پارس و با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی آغار شد و در نهایت فروردین‌ امسال در کارگروه امور زیربنایی، طرح جامع به تصویب رسید و فرآیند بررسی طرح نیز برای تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و همچنان در حال پیگیری است.

    نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: با الحاق این ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر، تامین بخشی از زمین مورد نظر برای طرح نهضت ملی مسکن در همدان با رعایت سرانه‌های عمومی، خدماتی و معابر انجام خواهد گرفت.

    استاندار همدان گفت: الحاق این ۶۸۰ هکتار می‌تواند در کاهش تراکم نفر بر هکتار شهر همدان نقش مهمی ایفا کند.

    قاسمی‌فرزاد افزود: بر اساس آمار رسمی کشور، استان و شهر همدان یکی از شهرهای پرتراکم محسوب می‌شود.

    وی در ادامه به اهمیت الحاق این طرح به شهر همدان پرداخت و گفت: گسترش افقی شهر با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مبتنی بر اصول برنامه‌ریزی و طراحی شهری توسط استان را سرعت خواهد بخشید و در عین حال گسترش افقی شهر، نافی بافت فرسوده و مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند، نخواهد بود.

    استاندار همدان تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، بافت فرسوده شهر قابل بهسازی و نوسازی است.

    قاسمی فرزاد همچنین با اشاره به نقش این اقدام در کاهش قیمت مسکن، گفت: بی‌شک با الحاق این ۶۸۰ هکتار به محدوده شهر همدان، تعدیلی در میزان عرضه و تقاضای مسکن ایجاد شده و به دنبال آن قیمت مسکن نیز متعادل‌تر خواهد شد.

    پیگیری تسهیلات بانکی کشتارگاه ماکیان الوند از سوی استاتدار همدان

    استاندار همدان همچنین در سفر امروز خود به تهران و در بخش دیگری از فعالیت ها، پیگیری مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رزن را در دستور کار قرار داد.

    یکی از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رزن، بررسی مسائل کشتارگاه ماکیان الوند بود که استاندار همدان در این سفر و  در راستای قطعی و اجرایی کردنِ تعهدات بانک مربوطه در راستای ارائه تسهیلات به کشتارگاه ماکیان الوند اقدام کرد.

    یکی از مباحث دیگری که استاندار همدان در این سفر پیگیری آن را در دستور کار خود قرار داد، طرح درخواست سقف و سطح افزایش تسهیلات بانکی است./ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *