پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ بعد از ظهر
  • کد خبر 12264
  • شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد
    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    صدور پروانه در بافت فرسوده شهری رایگان شد

    مهدی عبوری صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت راه و شهرسازی در منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: پروژه‌های محلات ساخت کلانتری، فضای ورزشی، ساخت مدرسه و غیره است.

    وی با بیان اینکه در ساخت و تکمیل پردیس فرهنگی کوی مفتح، شهرداری کاشان را همراهی می‌کنیم، افزود: ۶۱۴ پروژه در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی کشور در حال انجام است که پس از تخصیص اعتبارات پروژه‌ها را تا پایان دولت دوازدهم تحویل مردم شریف ایران می‌دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۴۸هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در کشور شناسایی شدند، ابراز داشت: در راستای نوسازی خانه‌ها در بافت فرسوده به صورت خودمالکی در حال حاضر ۱۰۰هزار فقره تسهیلات تبصره‌ای در اختیار هموطنان قرار دادیم.

    وی گفت: در مورد صدور پروانه بر اساس ماده ۱۶ قانون ساماندهی املاک ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه بر عهده دولت است اما با هماهنگی شهرداران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاران کشور مابقی را شهرداران قبول کردند و بر همین اساس صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان است.

    عبوری ضمن اشاره به ارائه تسهیلات پرداختی تصریح کرد: در شهرهایی نظیر کاشان که بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارند، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد، ۴۰ میلیون ودیعه مسکن چهار درصد و تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد پرداخت می‌کنیم.

    وی تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه ششم سالانه ۲۷۰ محله در بافت‌های هدف وارد نوسازی و بهسازی شویم و در حال حاضر از یک هزار و ۵۰ سکونتگاه غیر رسمی حدود ۳۷۰ محله در دست اقدام است و تصمیمات خوبی در منطقه کاشان و آران و بیدگل اتخاذ می‌شود.



    مطلب پیشنهادی

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    شهر کرج در فهرست ۱۰ شهر برتر نوسازی مسکن معرفی شد

    رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از انتخاب شهر کرج به عنوان ۱۰ شهر برتر در زمینه عملکرد کلی نوسازی مسکن در سطح کشور خبر داد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *