جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۶:۱۱ قبل از ظهر
  • کد خبر 11294
  • «حق به شهر» سرنخ فلسفی مهمی از عصر روشنگری دارد/ فراتر از تقسیم عادلانه شهر باید عمل کنیم
    تاکید بر اجرایی شدن طرح‌های تفصیلی تحقق‌پذیر و عملیاتی در شورای شهر

    طرح تفصیلی بخش مرکزی مشهد تصویب شد

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این مصوبه گفت: مستند به بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران، طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی در قالب خلاصه گزارش، دفترچه ضوابط و مقررات و آلبوم نقشه های پیشنهادی در شورای شهر تصویب شد و برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده پنج استان ارسال می‌شود.
    محمدهادی مهدی‌نیا افزود: طبق این طرح با توجه به اهمیت فضاهای باز در بافت متراکم مرکز شهر باید جهت حفظ، احیا و بهره برداری از فضاهای سبز و باز قطعات درشت دانه موجود در این حوزه از قبیل بیمارستان امام رضا (ع)، آستان قدس رضوی، اداره پست، بانک ملی و امثال آن در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با تاکید بر قوانین سلبی از هرگونه ساخت و ساز در این فضاها جلوگیری و حفظ و صیانت از آنها مد نظر قرار گیرد.
    وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های عمده هسته مرکزی شهرها فشردگی بافت است و این موضوع که در بافت مرکزی شهر مشهد نیز مشهود است، مقوله تامین خدمات اساسی مورد نیاز شهروندان را با چالشهای جدی مواجه می‌کند، از این رو ضمن تلاش مشاور جهت تامین خدمات اساسی شهروندان و زائران در حوزه مرکزی پیش بینی بخشی از این کاربری‌ها بر روی قطعات بافت متراکم صورت گرفته است.

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به اینکه حوزه مرکزی شهر مشهد به‌ عنوان بافت تاریخی و هسته اولیه شهر محسوب می‌گردد، حفظ و احیای عناصر ارزشمند موجود در بافتهای تاریخی محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی، ضروری بوده و همچنین با توجه به ارزشمندی ساختار کالبدی بافت این حوزه، تعریض محورها بویژه در محدوده‌های مجاور حرم مطهر رضوی باید با تاکید بر حفظ ابنیه و حداقل مداخله در بافت انجام شود.
    اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف رود

    تصویب لایحه اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف رود از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد بود.
    بتول گندمی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: بر اساس این مصوبه، به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، به‌منظور اجرا و تکمیل پروژه بوم پارک کشف‌رود حد فاصل پل شاهنامه تا کمربند شمالی واقع در حریم شهر مشهد ، نسبت به انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدام کند.

    همچنین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد طرح انجام مطالعات طرح جامع برقی کردن حمل و نقل شهر مشهد تصویب شد.
    نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طبق این مصوبه و در راستای کاهش آلودگی هوا، شهرداری مشهد مکلف است، با توجه به ضرورت کاهش سطح آلایندگی ناشی از حوزه حمل و نقل و بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر مشهد، پیرو مضامین راهبردی برنامه عملیاتی مصوب این شهر و همچنین قرارداد منعقد شده با شرکت دانش‌بنیان مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا، حداکثر ظرف ۹ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، نسبت به انجام مطالعات طرح جامع برقی‌سازی حمل و نقل شهر مشهد اقدام کند.
    شهناز رمارم افزود: بررسی و تحلیل ویژگی‌های شهر مشهد برای برقی‌کردن سیستم حمل و نقل، امکان‌سنجی استفاده از سیستم‌های برقی در حوزه حمل و نقل شهر، بررسی وضعیت شارژ وسایل نقلیه برقی در شهر مشهد و وضعیت شبکه برق شهر مشهد و ارایه نقشه راه توسعه حمل و نقل برقی از الزامات این مصوبه است.
    همچنین در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد لایحه نامگذاری تعدادی از خیابان‌های فرعی شهر به نام شهدای گرانقدر بررسی و تصویب شد.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *