شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴:۰۶ بعد از ظهر
  • کد خبر 7082
  • طرح جامع تفصیلی شمشک دربندسر در کمیته امور زیربنایی استان تهران تصویب شد
    طرح جامع تفصیلی شمشک دربندسر در کمیته امور زیربنایی استان تهران تصویب شد

    طرح جامع تفصیلی شمشک دربندسر در کار گروه امور زیربنایی استان تهران تائید شد

    به گزارش خبرنگار برزن نیوز، صبح امروز چهارشنبه، طرح جامع تفصیلی شمشک دربندسر در کمیته امور زیربنایی استان تهران تصویب شد.

    طرح هادی و حریم شهر شمشک با رویکرد گردشگری  از سال ۹۳ در دست تهیه است قرارداد این طرح مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ با یکی از شرکت های مهندسین مشاور رتبه دو شهرسازی منعقد شده بود.

    در این جلسه نقشه کاربری اراضی پیشنهادی با رویکرد فضای سبز و باز به همراه جدول سطوح و سرانه کاربری ها مورد موافقت قرار گرفت.

    همچنین مقرر شد اصلاحات لازم توسط مشاور اعمال شود.

    شهر شمشک دربندسر یکی از شهرهای بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات استان تهران است.

    وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری -مصوب ۱۳۶۲ – در آبان ماه سال ۱۳۹۱ تصویب کردند: روستاها، مزارع و مکان‌های سفیدستان، شمشک بالا، شمشک پایین، دربندسر، درود و جیرود از توابع دهستان رودبار قصران بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با یکدیگر ادغام و از این پس به عنوان شهر شمشک شناخته می‌شود. البته این تصمیم جنجال‌برانگیز باعث اعتراض اهالی دربندسر و نهایتاً تغییر نام شهر در تابلوهای شهری و فضای عمومی از شهر شمشک به نام شهر شمشک دربندسر شد.

    باید دید تصویب طرح هادی با رویکرد گردشگری این شهر چه تاثیری بر وضغیت شمشک دربندسر دارد.

     

     

     



    مطلب پیشنهادی

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    بازگشت رویکرد «خودرو محور» به شهرسازی؟

    طراحی، آغاز و انجام برخی از پروژه های ساخت بزرگراه و تونل در دوره جدید مدیریت شهری انگاره تلاش برای شهرسازی بر محور انسان و برای انسان را کم رنگ کرده است. در دوره پیشین مدیریت شهری، ضمن انتقاد از ساخت بزرگراه های متعدد با هزینه‌های بالای هزار میلیارد تومان بر لزوم تغییر رویکرد شهرسازی به رویکرد «انسان محور» تاکید کردند و تا حدی نیز این رویکرد را پیگیری نمودند یا دست‌کم رویکرد «خودرو محور» را کنار گذاشتند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *