شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۰۴ قبل از ظهر
  • کد خبر 14029
  • طرح ویژه سکونتگاه روستایی " زیارت" به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید
    شهرگردی یکی از جاذبه‌های گردشگری در تمام دنیا و حتی ایران است که متاسفانه در استان مازندران، آن‌گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است و سهم ناچیزی از گردشگری را در استان به خود اختصاص داده است.

    طرح ویژه سکونتگاه روستایی ” زیارت” به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید

    به گزارش برزن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق شناس اظهار داشت: طرح ویژه سکونتگاه روستایی زیارت در شورایعالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید.

    وی گفت: پیرو مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی مورخ بهمن ماه سال ۹۹ تهیه طرح ویژه سکونتگاه روستایی زیارت با نگاه رفع مشکل بومیان روستا در دستور کار استان قرار گرفت.

    استاندار گلستان با تأکید بر رعایت سایر الزامات در تهیه این طرح افزود: پس از رعایت الزامات طرح شده در مصوبات شورایعالی شامل خروج اراضی واقع در حریم راه و رودخانه و اراضی با شیب بالای ۳۰ درصد و غیره با رعایت سایر ضوابط و مقررات، طرح مذکور با مساحت حدود ۵۴ هکتار امروز در جلسه شورایعالی معماری و شهرسازی به ریاست وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسیده است.

    گفتنی است، روستای تاریخی زیارت که جنوب شهر گرگان و در منطقه ییلاقی واقع شده در سال‌های اخیر به علت ضعف در نظارت دستگاه‌های متولی از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی و غیره مورد هجوم تغییر کاربری‌های غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی قرار گرفته است.



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *