پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ قبل از ظهر
  • کد خبر 15397
  • نوسازی بافت فرسوده، بُرج‌سازی نیست/نوسازی جایگزین شهرک سازی اقماری در اطراف تهران شود
    مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

    فعالیت تسهیلگران اجتماعی جهت اقناع برخی ساکنان کوی فلسطین زنجان برای جابجایی

    مسعود بیات منش  افزود: از حدود ۱۱۳ واحد مسکونی که در محله فلسطین شهر زنجان واقع است، در مرحله  اول و بر اساس یک فازبندی سه گانه، مقدمات جابجایی۳۰ خانواری که در حریم راه آهن ساکن هستند و نیز از نظر بالاآمدگی آب های زیر زمینی در منازل وضعیت حادتری دارند، در دستور کار قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: به اندازه واحدهای مسکونی موجود در محله فلسطین، واحد مسکونی جهت انتقال ساکنان در پروژه های نهضت ملی داریم که این واحدها در دست ساخت است و به مرور با آماده شدن آنها، در اختیار ساکنان محله فلسطین قرار خواهد گرفت.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه شرط اصلی در جابجا کردن ساکنان محله فلسطین، خواست و رضایت خود آنان است، اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام گرفته از سوی تسهیل گران اجتماعی فعال در این محله، حدود ۲۵ درصد اهالی تمایلی به جابجایی ندارند که البته فرآیند اقناع در این خصوص در دستور تسهیلگران اجتماعی است.

    به گزارش ایرنا در جلسه شورای مسکن استان زنجان که هفته گذشته برگزار شد، مقرر گردید تا ظرف یک ماه آینده، حداقل ۳۰ قرار با ساکنان محله فلسطین جهت جابجایی منعقد شود.

    گفتنی است کوی فلسطین زنجان با ۱۱۳ خانوار یکی از هشت سکونتگاه غیررسمی شهر زنجان است که طی سفر رییس جمهور در ۲۷ آبان ماه به این استان دستور تسریع در رفع مشکلات مردم این محله از سوی آیت الله رییسی صادر شد.

    ایرنا



    مطلب پیشنهادی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی

    سالهاست که مدیران شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد طرح ترافیک را در معابر مرکزی تهران اجرایی می‌کنند، طرحی که حالا با گذشت چهار دهه از اجرای آن به لزوم بازبینی و تغییرات این طرح اشاره می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *